Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

La Pedrera es fusiona amb l’univers de Plensa: “M’ha emocionat veure la meva escultura sobrevolant l’imaginari de Gaudí”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’equip de la Fundació Catalunya La Pedrera i l’escultor Jaume Plensa han començat aquest dissabte les feines de muntatge de l’exposició ‘Jaume Plensa. Poesia del silenci’, que obrirà les seves portes el proper 31 de març. La primera de les peces ha estat de Silent Music IV, una escultura de 200 quilos que s’ha pujat amb una grua de 30 metres i la feina de gairebé una cinquantena de persones. Hi haurà un total de vuit estructures de gran format que es distribuiran al terrat, a les golfes, als patis i a la façana de l’edifici. Paral·lelament, hi haurà un centenar de peces més petites. L’artista barceloní ha titllat l’escenari de “magnífic” i ha admès que l’ha “emocionat” veure una escultura seva “sobrevolant l’imaginari de Gaudí”.

La directora de Cultura de la Fundació Catalunya La Pedrera, Marga Visa, ha explicat que la mostra estarà oberta al públic fins al 23 de juliol, i ha subratllat la importància del fet que “depassi” la sala d’exposicions. “Hem considerat oportú que un dels nostres artistes més internacionals pogués desplegar la seva proposta artística i creativa en tot l’edifici”, ha apuntat, “permetrà crear unes postals icòniques i úniques en l’imaginari mundial”.

Publicitat

Així doncs, una part de l’exposició seran aquestes vuit peces de gran format, que “estaran en contacte i diàleg” amb l’arquitectura de la Pedrera. La seva instal·lació, però, ha estat complicada, ja que han requerit d’una gran coordinació i un estudi previ per “no malmetre un edifici patrimonial”. Les dues peces que s’han pujat aquest matí pesaven 200 i 400 quilos. Una d’elles – la del Poeta – mesura 8 metres, un fet que permetrà que sigui visible des de diferents punts de la ciutat, un cop instal·lada a la façana.

Per altre costat, hi haurà un centenar de peces més petites, i “poc vistes”. Segons Visa i Plensa, giraran al voltant de l’eix de la paraula i els diferents alfabets, però també recolliran alguns dels conceptes més transversals de la obra de l’artista com la poesia, la família o la bellesa.

<strong>Un retrobament amb Barcelona</strong>

Durant la instal·lació de les peces, Plensa s’ha mostrat emocionat i, posteriorment, ha admès que passa per un moment molt dolç de la seva carrera, en el qual s’ha pogut” retrobar amb Barcelona”. “En el cas d’aquesta exposició, m’agradaria fer un homenatge a Gaudí, ja que ell i Miró són els dos grans referents de la nostra ciutat”, ha assenyalat.

L’artista també descrit l’obra de Silent Music IV com una peça feta de “fragments musicals”. “Un cos fet de notes que són la memòria d’un so”, ha detallat. Plensa també ha parlat de la buidor del seu interior i ha reivindicat el poder “del silenci”. “El buit és silenci, i és també un espai físic”, ha recordat, “estem acostumats que sempre hi hagi coses, parlar de música defensant el silenci sembla una contradicció, però no”.

Preguntat per la continuïtat de la seva obra Carmela, al Palau de la Música de Barcelona, Plensa ha recordat que la sessió acaba quan passin vuit anys i que ja “queda poc”. També ha afegit que, de moment, no ha mantingut converses sobre el seu manteniment més enllà d’aquest termini, a la mateixa ubicació.

També ha afirmat que un cop acabi l’exposició, les obres que s’han traslladat ara a la Pedrera, marxaran per deixar pas a la feina “d’altres artistes”. En aquest sentit, ha insistit en la importància d’exposar en un edifici “on l’arquitectura és un somni”. “En aquest món pràctic, m’heu sentit dir que l’art no serveix per res, i per això és tan important, el dia que serveixi per alguna cosa, estem perduts”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió