Dimecres, 22 de setembre de 2021 - Edició 1153
La República

La FaPaC rebutja l’avaluació per mitjans telemàtic perquè “genera i incrementa” les desigualtats socials

ACN Barcelona.-La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) rebutja els criteris que el Departament d’Educació ha fet arribar als centres educatius sobre el desenvolupament de l’acció […]

Avatar
Agències 31/03/2020

ACN Barcelona.-La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) rebutja els criteris que el Departament d’Educació ha fet arribar als centres educatius sobre el desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en el marc de la crisi del coronavirus. Aquests criteris estableixen que a partir del 13 d’abril, les activitats proposades pels equips docents per mitjans telemàtics seran avaluables. A parer de FaPaC, això suposa un “perjudici” cap a l’alumnat que pateix la “bretxa social i digital” i que prové d’entorns desafavorits. L’entitat també es mostra preocupada pels alumnes amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (Nese), que ja tenen dificultats per seguir les activitats lectives dins l’entorn escolar.

FaPaC lamenta que “el mateix Departament d’Educació reconeix” que “no es pot garantir que tots els alumnes disposin de les condicions materials adequades per portar a terme activitats a distància” i “deixa en mans dels equips directius” la “responsabilitat” de vetllar perquè els criteris avaluadors “s’ajustin a cada realitat”.Així, per bé que Educació també recomana que les tasques fetes durant el confinament siguin “un valor afegit i no una penalització”, FaPaC creu que des del moment en què “es permet que les activitats telemàtiques siguin avaluables” s’està “penalitzant” la part de l’alumnat que “no disposa de les facilitats per accedir-hi”.L’entitat també ha denunciat que “tota la responsabilitat” de reestructurar el sistema d’avaluació “recaigui” en els equips directius i el professorat de cada centre. En un context de “gran segregació educativa” com el que, subratlla, es viu en determinades zones i municipis, aquesta responsabilitat tindrà, “de nou, un gran impacte” en els centres segregats, “que en la situació actual tindran moltes més dificultats” per aplicar els criteris proposats pel Departament d’Educació.Finalment, la FaPaC recorda que “fa molt temps” que denuncia que la veritable innovació educativa “no passa només per omplir les aules d’aparells electrònics”, i ha considerat “indispensable” repensar quina és la funció social de l’educació.