Junts divideix el seu congrés en dues jornades i separa l’elecció de la nova direcció i la votació de les ponències

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Junts celebrarà el seu Congrés Nacional en dues jornades diferents. La primera, al mes de juny, servirà per renovar la direcció del partit i serà a la Catalunya Nord, de manera que hi podrà assistir el president de la formació, Carles Puigdemont. Per altra banda, la segona part del conclave serà al juliol a Catalunya i inclourà el debat sobre les noves ponències que fixaran l’estratègia a seguir. En roda de premsa, el portaveu del partit, Josep Rius, ha subratllat que l’objectiu del conclave és que Junts “sigui el pal de paller de l’independentisme”, demostrar que “no s’ha renunciat a l’1-O” i que Junts és capaç de governar “amb solvència”.

Rius també ha apuntat que la nova ponència ha de fixar l’estratègia a seguir un cop “constatada la fallida de la taula de diàleg entre ERC i PSOE”. En relació a la negociació, el portaveu ha insistit que és una taula “de silenci i silenciadora”, perquè no es reuneix i perquè permet al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, “anar pel món fent veure que el conflicte està normalitzat”. També ha remarcat que fins i tot l’exvicepresident del govern espanyol Pablo Iglesias va assegurar que Sánchez “no té una proposta per a Catalunya”.

Publicitat

El portaveu ha recordat que el partit està treballant en una auditoria política per determinar com s’està complint l’acord del govern amb ERC, i ha avançat que el funcionament de la taula de diàleg en serà un punt important.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió