ACN Barcelona – El govern d’Israel ha elevat aquest dilluns el to contra Espanya, augmentant la crisi institucional entre tots dos països des que el govern espanyol va anunciar el reconeixement de l’estat de Palestina. El ministre d’Exteriors israelià, Yisrael Katz, ha assegurat que “els dies de la Inquisició es van acabar”. “Avui, el poble jueu és sobirà i té un estat independent, i ningú ens forçarà a convertir-nos de religió o amenaçarà la nostra existència, i farem mal a qui ens faci mal”, ha assegurat en un missatge a ‘X’. Katz ha formalitzat la prohibició al consolat espanyol d’oferir serveis als palestins. “No callarem davant d’un govern que premia el terrorisme”, ha afirmat el ministre.
En el seu escrit, el cap de la diplomàcia israeliana ha assegurat que no permetrà que “els que intenten establir un estat palestí del terror tinguin contacte amb els palestins”.


