Els contraris al PDU de la Gran-Via rebutgen el procés participatiu obert perquè “no servirà per a canviar res”

|

- Publicitat -

ACN – La plataforma ‘No més blocs’ rebutja el procés participatiu que l’Ajuntament de l’Hospitalet va obrir la setmana passada associat a la redacció del PDU de la Gran-Via perquè “no servirà per a canviar res”. A banda que no serà vinculant, critiquen que només s’ha impulsat per debatre sobre un PDU que “ningú ha reclamat” i no sobre les necessitats d’una ciutat amb molta densitat de població i on no es para de construir. “Si realment volen fomentar la participació, el procés obert hauria de servir per fer un pas enrere i debatre si realment el PDU, que la justícia ja ha tombat una vegada, és una prioritat de la ciutadania”, assenyala Emma Nuñez, membre de la plataforma.

Núñez insisteix que el PDU de la Gran-Via no dona resposta a les necessitats dels veïns i veïnes del municipi, que fa anys que reclamen més zones verdes i equipaments i no pas que es construeixin 20 nous gratacels i més hotels o centres comercials.

Publicitat

La portaveu de ‘No més blocs’ deixa clar que no s’oposen ni a la creació del clúster biomèdic, que generaria riquesa i ocupació, ni al soterrament de la Gran-Via, però que sí rebutgen que s’associïn a un “megaprojecte” que respon més als interessos del sector privat, que és qui el finançarà, que no pas als dels veïns. “Si tira endavant suposarà vendre definitivament la ciutat als grans poders econòmics”, alerta.

“El que no pot ser és que reivindicacions històriques com el soterrament de la Gran-Via o la rehabilitació del camí del riu, per exemple, es lliguin a un mateix projecte quan es podrien fer perfectament per separat”, afegeix.

Sobre el clúster biomèdic, Emma Núñez recorda que a tocar de l’Hospital de Bellvitge, a escassos 500 metres, hi ha un sector que forma part del pla de renovació d’àrees industrials on es podrien rehabilitar, amb criteris de sostenibilitat, tots els edificis que fossin necessaris. Es tracta d’una zona, a més, ben integrada al teixit urbà i amb bones comunicacions.

Per tot això, des de la plataforma reclamen que s’ampliï l’abast del procés participatiu. D’una banda perquè hi puguin participar els veïns i veïnes del conjunt de la ciutat, no només els del districte afectat, i de l’altre perquè serveixi per debatre si realment la gent vol un PDU d’aquesta magnitud o prefereix concentrar els esforços que comportaria en altres actuacions.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió