Dilluns, 27 de març de 2023 - Edició 1705
La República

El Síndic de Barcelona demana a l’Ajuntament tràmits més àgils i normalitzar l’atenció presencial dels serveis socials

ACN Barcelona – Un dels principals motius de queixa dels ciutadans a la Sindicatura de Barcelona és sobre el funcionament de l’administració. De les 459 resolucions que va emetre la […]

Agències 16/02/2023

ACN Barcelona – Un dels principals motius de queixa dels ciutadans a la Sindicatura de Barcelona és sobre el funcionament de l’administració. De les 459 resolucions que va emetre la Sindicatura el 2022, 184 tenen a veure amb el dret a la bona administració, segons l’informe anual de la institució presentat aquest dijous. La Sindicatura insta l’Ajuntament de Barcelona a “redimensionar” les plantilles de tècnics de llicències i els serveis d’atenció per “garantir l’eficàcia de l’administració municipal”. També recomana recuperar el nivell d’atenció presencial dels serveis socials d’abans de la pandèmia; accelerar la retirada d’amiant o un “compromís metropolità” per agilitzar l’empadronament de les persones sense domicili fix.

La Sindicatura de Barcelona va dur a terme 1.554 intervencions el 2022: 566 queixes ciutadanes, 31 actuacions d’ofici i 957 assessoraments tècnics i jurídics. Aquestes intervencions s’han convertit, entre altres, en 459 resolucions dirigides a òrgans municipals del consistori. 

D’aquestes intervencions, 601 tenen a veure amb una ciutat garantista -inclou dret a una bona administració, drets digitals, drets dels consumidors, drets funeraris, dret a la seguretat ciutadana, dret a l’empadronament-; 425, amb una urbs equitativa -dret a la salut, a l’habitatge, a una vida lliure de violències, entre altres-; 343, amb una ciutat habitable i sostenible -dret a l’espai públic, a l’accessibilitat, per exemple- i 185, amb una ciutat diversa -dret a la igualtat, a la diversitat, a la participació-. De les resolucions, 214 són sobre la ciutat garantista; 118, sostenible; 113, equitativa i 14, diversa.