Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

El Síndic de Barcelona demana a l’Ajuntament tràmits més àgils i normalitzar l’atenció presencial dels serveis socials

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Un dels principals motius de queixa dels ciutadans a la Sindicatura de Barcelona és sobre el funcionament de l’administració. De les 459 resolucions que va emetre la Sindicatura el 2022, 184 tenen a veure amb el dret a la bona administració, segons l’informe anual de la institució presentat aquest dijous. La Sindicatura insta l’Ajuntament de Barcelona a “redimensionar” les plantilles de tècnics de llicències i els serveis d’atenció per “garantir l’eficàcia de l’administració municipal”. També recomana recuperar el nivell d’atenció presencial dels serveis socials d’abans de la pandèmia; accelerar la retirada d’amiant o un “compromís metropolità” per agilitzar l’empadronament de les persones sense domicili fix.

La Sindicatura de Barcelona va dur a terme 1.554 intervencions el 2022: 566 queixes ciutadanes, 31 actuacions d’ofici i 957 assessoraments tècnics i jurídics. Aquestes intervencions s’han convertit, entre altres, en 459 resolucions dirigides a òrgans municipals del consistori. 

Publicitat

D’aquestes intervencions, 601 tenen a veure amb una ciutat garantista -inclou dret a una bona administració, drets digitals, drets dels consumidors, drets funeraris, dret a la seguretat ciutadana, dret a l’empadronament-; 425, amb una urbs equitativa -dret a la salut, a l’habitatge, a una vida lliure de violències, entre altres-; 343, amb una ciutat habitable i sostenible -dret a l’espai públic, a l’accessibilitat, per exemple- i 185, amb una ciutat diversa -dret a la igualtat, a la diversitat, a la participació-. De les resolucions, 214 són sobre la ciutat garantista; 118, sostenible; 113, equitativa i 14, diversa. 

 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió