El nombre de viatgers al metro de Barcelona creix un 32,8% al juny i se situa un 7% per sota dels nivells prepandèmia

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El nombre de viatgers al metro de Barcelona va créixer un 32,8% al juny, fins als 31.436 milions de persones, respecte del mateix mes de l’any passat, segons les dades de l’Estadística de Transport de Viatgers de l’INE. Tot i això, la xifra encara no assoleix els registres prepandèmia i se situa un 7% per sota. El 2019 fins a 33.894 milions de persones van utilitzar el metro en el sisè mes de l’any. Pel que fa al bus urbà a la capital catalana, al juny el van fer servir 15.907 milions d’usuaris, un 14,6% més que el mateix període del 2021, però, de nou, un 17% per sota del 2019. El transport urbà al conjunt de Catalunya va registrar 22,5 milions de viatgers, un 15,8% més en termes interanuals, però un 15,7% menys que abans de la pandèmia.

Al conjunt de l’Estat el número d’usuaris del transport públic va augmentar un 28,1% al juny respecte del mateix mes del 2021, fins als 380,6 milions de passatgers. De nou, les xifres es mantenen per sota dels nivells prepandèmia, ja que el juny del 2019 més de 428,5 milions de persones van fer servir el transport públic. En comparació amb el mes de maig, els usuaris del transport públic van baixar un 4,7%. Aleshores van ser 399,4 milions de passatgers.

Publicitat

Per tipus de transport, a l’Estat els usuaris de metro van augmentar un 29,6% en termes interanuals al juny, mentre que els l’autobús ho van fer un 19,1%.

Pel que fa a transport interurbà, va incrementar-se un 32,7% respecte del juny del 2021. En concret, l’aeri va créixer un 62,9%, el marítim un 51,4%, l’autobús un 35,3% i el ferrocarril un 27,1%.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió