ACN Barcelona – El Govern ha aprovat pagar 8,9 MEUR a Endesa per sufragar la meitat del deute acumulat l’any passat per 41.000 famílies en situació de pobresa energètica. L’altre 50% de l’import l’assumirà la companyia. L’operació, es fruit del conveni que la Generalitat i l’energètica van signar el primer trimestre de 2021. Permetrà eixugar el deute total de 2021, que és de 17,9 MEUR. A banda, el Consell Executiu ha donat llum verda a un conveni amb l’Estat per impulsar un programa pilot per ajudar persones vulnerables que resideixen en habitatges públics a millorar la seva eficiència energètica. Amb 11 MEUR, la iniciativa les acompanyarà per obtenir l’Ingrés Mínim Vital i combinarà ajuts per a la rehabilitació i millora de les viviendes.
Les quatre Diputacions, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona assumiran el 15% del deute acumulat per famílies vulnerables que la Generalitat ha avançat.
Pel que fa al conveni amb el govern espanyol per a ajudar col·lectius vulnerables a millorar la seva eficiència energètica, s’aplicarà sobre 2.000 unitats familiars i hi col·laborarà l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. Es finançarà amb un màxim d’11 MEUR procedents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la Unió Europea, a través dels pressupostos generals de l’Estat. Les subvencions es destinaran al desenvolupament d’itineraris d’inclusió social amb persones beneficiàries de l’Ingrés Mínim Vital i la seva avaluació.
L’objectiu es millorar l’eficiència energètica dels habitatges residencials i també capacitar les persones participants perquè puguin adaptar els seus hàbits de consum energètic i les seves tarifes de subministraments bàsics a les seves necessitats i possibilitats econòmiques.
A banda, s’acompanyarà 1.000 llars participants cap a l’obtenció de l’Ingrés Mínim Vital i s’oferirà suport comunitari a 400 famílies per trencar amb situacions d’aïllament social que pateixin.



