ACN Barcelona – La Policia Nacional ha desarticulat a Barcelona una organització criminal que robava a persones d’edat avançada arreu de l’estat espanyol. Els agents van sorprendre els autors, cinc persones d’entre 22 i 52 anys, quan es disposaven a delinquir a la ciutat de Tarragona el passat 9 de març. Els arrestats, que en el moment de la detenció anaven vestits amb roba i ulleres que utilitzaven com a disfressa, amb telèfons interconnectats, són els presumptes responsables de diversos furts, estafes així com un delicte de pertinença a grup criminal. La policia els acusa d’haver comès més d’un centenar de delictes durant l’últim any a Aragó, Catalunya, el País Valencià i Múrcia per un valor d’aproximadament 60.000 euros.
Els autors dels fets estaven especialitzats en el mètode de la sembra, una maniobra on tres persones coordinades i amb una funció específica, actuaven a prop de bancs per fer “importants” reintegraments de diners o esbrinar el codi de les targetes o llibretes bancàries mentre les víctimes realitzen operacions.
Segons la policia, la líder de l’organització, que comptava amb una gran experiència delictiva, s’encarregava de seleccionar les víctimes i sostraure els sobres amb diners o les targetes bancàries. A continuació, una altra persona, copiava el número de la targeta, i una tercera s’encarregava de treure els diners en efectiu dels caixers. La retsa feien tasques de vigilància, seguiment, extracció de l’efectiu i facilitaven la fugida.
El maig de l’any 2022 uns agents van iniciar una investigació quan una dona d’edat avançada va denunciar el robatori d’una bossa que contenia 3.000 euros que acabava de retirar d’una entitat bancària. Més tard la policia va saber que es tractava d’una organització itinerant que es canviava contínuament de localitat per delinquir en diferents punts d’Espanya.
El mes de setembre del mateix any, el grup va atacar un home de noranta anys i li van robar les dues llibretes bancaries i li van fer tres reintegrament que superaven els 700 euros.
Arran de la investigació, els agents van aconseguir identificar diversos membres d’aquesta banda i la localitat on estaven allotjats. El 9 de març, la policia es van desplaçar a Barcelona on va establir un dispositiu per a la seva detenció. Els detinguts, que sumaven gairebé 60 antecedents policials, van passar a disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Barcelona l’endemà, que va decretar la seva llibertat amb càrrecs.



