Còmic Barcelona revisa les bases dels guardons i poden aspirar al Gran Premi d’Honor guionistes, dibuixants o coloristes

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El Comic Barcelona ha revisat les bases dels premis que s’entreguen al saló amb la col·laboració de diverses associacions vinculades al sector després de la polèmica dels darrers guardons en els quals es va concedir el Gran Premi d’Honor a l’editor i divulgador del gènere Antonio Martín. Un centenar d’autors van mostrar el seu rebuig al fet que el guanyador no fos un dibuixant i van demanar que se li retirés la distinció. Si en les bases del 2021s’assenyalava que per optar aquest premi l’autor havia d’estar viu i no haver guanyat el premi prèviament, en les bases del 2022 s’especifica que el l’autor ha de ser “guionista, dibuixant o colorista”.

El Gran Premi del Saló del 39è Comic Barcelona es va atorgar a Antonio Martín qui, més enllà de la seva llarga trajectòria editorial, va dedicar la seva vida al còmic, sent autor d’articles i llibres pioners sobre la historieta, convertint-se en tot un referent en la recerca dels còmics. 

Publicitat

Com a resposta, gairebé un centenar d’autors van mostrar el seu rebuig a la concessió del Gran Premi del Comic Barcelona a Martín. En un comunicat conjunt, els historietistes van criticar que s’hagués “alterat de forma sorprenent” el criteri que havia prevalgut durant 32 edicions del guardó, premiant per primera vegada algú que no és autor de còmics.

Ficomic va anunciar, posteriorment, que elaboraria unes noves bases pel Gran Premi Comic Barcelona.

Així, ara, a les noves bases dels guardons del 2022 s’indica que el Gran Premi del Comic Barcelona serà en reconeixement a “la trajectòria professional d’un autor o autora espanyol de còmic amb un mínim de 25 anys de treball publicat. Poden optar a aquest premi, l’autor o autora ha d’estar viu, ser guionista, dibuixant o colorista i no haver guanyar aquest guardó prèviament.

<strong>Beques</strong>

Per altra banda, ha anunciat que s’obrirà una línia de beques amb la voluntat “d’apostar per nous valors, fomentar la lectura i l’economia del sector”.

Els canvis de les bases pretenen “fer un pas endavant en la recuperació de la il·lusió per uns guardons que signifiquen molt per al sector”, que a parer de l’organització són “indispensables a l’hora de complir amb l’objectiu de Còmic Barcelona de divulgar el còmic i ampliar el seu ventall de lectors”.Els guardons tenen com a objectiu “la promoció i reconeixement dels nostres autors” i donar “suport a la tasca de les editorials que aposten per la seva obra”. A més, “pretenen reflectir, al mateix temps, la riquesa i diversitat del còmic que es publica a Espanya, sense oblidar als nostres joves talents i a l’escola del fanzine”. “Volen ser un reconeixement al millor d’entre el material publicat a Espanya cada any”, ha resumit l’organització del certamen a través d’un comunicat.Com en altres edicions hi haurà un sistema de votació preliminar per a elaborar la llista de nominacions que comptarà amb el beneplàcit d’algunes associacions que aniran alternant-se en la selecció del jurat que prendrà la decisió final. En aquesta edició es valoraran les obres publicades al llarg del 2021 i els premis que s’atorgaran seran: Millor Obra d’Autor espanyol , Premi Miguel Gallardo a l’Autor Revelació i Millor Obra d’Autor Estrangera.

La 40a edició del Còmic Barcelona posarà el focus en els autors que “fan possible l’existència d’una passió inesgotable” i “perdre’s entre vinyetes”.  

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió