Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de abril del 2024
Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de abril del 2024

Colau defensa que la unió del tramvia per la Diagonal serà “una icona de la Barcelona del segle XXI”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat aquest dilluns que la unió del tramvia per la Diagonal “serà una icona de la Barcelona del segle XXI i del futur” i ha assenyalat que serà un “referent internacional” i una “infraestructura mediambiental” per fer front a l’emergència climàtica. Colau ho ha dit en la visita a les obres del tramvia a la Diagonal, on aquest matí s’han fet les primeres soldadures a la futura parada de Sicília. L’alcaldessa de la capital catalana també ha replicat als candidats contraris al projecte. “No té sentit començar la connexió i deixar-la a mitges”, ha dit. Està previst que l’entrada en funcionament del trajecte de Glòries a Verdaguer es produeixi d’aquí un any.

L’alcaldessa de Barcelona ha recordat que a més dels treballs en marxa a la Diagonal també n’hi hagut altres de forma paral·lela i no tan visibles, com un gran col·lector d’aigües residuals en cas d’episodis de pluja molt intensa. En la seva intervenció, Colau ha demanat disculpes als veïns de la Diagonal per totes les molèsties causades per les obres i ha assegurat que “el guany final serà immens” i serviran per preparar “la Barcelona del futur”.

Publicitat

Colau ha visitat aquest dilluns al matí la futura parada de Sicília acompanyada del conseller de Territori, Juli Fernández; de la tinenta d’alcalde, Janet Sanz; i del director de l’ATM, Pere Torres, entre d’altres. Sanz ha confirmat que les obres d’urbanització del nou traçat estaran finalitzades a finals d’aquest any i que a principis del 2024 la infraestructura ja estarà enllestida tot i que caldrà un rodatge de “dos o tres mesos”. Amb tot, el nou traçat entre Glòries i Verdaguer, que unirà els dos punts en uns set minuts, estarà a punt d’aquí un any, segons els càlculs de la tinenta d’alcalde Janet Sanz a preguntes dels mitjans.

A partir d’aleshores, caldrà enllestir la segona fase de la connexió del tramvia per unir les parades de Glòries i Francesc Macià en quinze minuts. De moment, s’ha adjudicat la redacció del projecte, que està previst que es presenti a principis del 2024.

Amb la unió dels tramvies els usuaris podran enllaçar amb tres línies de metro (L1, L2, L4 i L’5) i tretze línies de TMB, a més de tot el Trambesòs. Quant a la urbanització de la zona, entre la plaça de les Glòries i el carrer Girona, es guanyaran 8.400 metres quadrats per als vianants, 2.500 metres quadrats per a les bicis i 5.000 metres quadrats per a les àrees verdes, segons l’Ajuntament.

En la seva intervenció, Colau ha deixat clar que aquest projecte és una “obra de sentit comú” i ha agraït el consens de les diferents administracions implicades. En aquesta línia, el conseller de Territori, Juli Fernández, ha remarcat que la unió del tramvia és un “exemple clar i evident” de l’entesa necessària entre administracions. “Si no hi som tots no passa”, ha comentat.

D’altra banda, l’alcaldessa de Barcelona ha replicat als candidats contraris a la unió del tramvia, com Xavier Trias (Junts) que ja ha anunciat que si és alcalde no continuarà endavant amb el projecte, i ha afirmat que actualment està “tot garantit” perquè les obres acabin a Francesc Macià. “No té sentit començar la connexió i deixar-la a mitges”, ha continuat Colau, que ha recordat que és una obra que compta amb consens.

En el nou tram, a més, els trens no tindran subministrament elèctric a través de la catenària sinó per un carril del sistema d’alimentació contínua per terra (ACT). Serà el primer cop que s’instal·li a l’Estat i consta un tercer carril segmentar en parts conductores i aïllants que alimentaran els tramvies per sota. Els primers segments de l’ACT es començaran a rebre a partir del mes que ve.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió