Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Aprendre pel carrer: un projecte educatiu permet conèixer Tarragona a alumnes i famílies amb el mòbil

|

- Publicitat -

ACN Tarragona.-Un projecte educatiu permet conèixer Tarragona a mesura que es passeja pels seus carrers. Es tracta de mEDU Tarraco, que enguany arriba a la quarta edició i es dirigeix tant a escolars com a famílies. A través de l’aplicació MHM es pot accedir a un mapa de la ciutat i a mesura que l’usuari s’acosta als punts d’interès s’activen els continguts i les preguntes. Les respostes encertades donen punts i un cop s’arriba als 150 els patrocinadors dels promotors fan un donatiu d’un euro per La Marató de TV3. Enguany s’ha arribat a la quarta edició, però a causa de la pandèmia ha passat de fer-se un únic dia a durar dos mesos, per tal de rebre els centres educatius de manera més repartida, i alhora s’ha obert al públic general.

“L’objectiu fonamental és descobrir Tarragona amb un dispositiu mòbil”, comenta Anna Piñero, coordinadora de mEDU Tarraco. L’aplicació funciona a partir de la geolocalització i la informació i les preguntes que cal respondre s’activen a mesura que l’usuari s’acosta als llocs d’interès. “No tots els llocs són històrics. Alguns passen desapercebuts i ni tan sols la gent de Tarragona els coneix”, remarca Piñero. Hi ha diferents nivells de preguntes, ja que el joc s’adreça a alumnes des de cinquè de primària fins a primer de batxillerat. En el cas de les famílies, els impulsors recomanen resoldre els enigmes conjuntament pares i fills. Els joves estan satisfets per poder fer l’activitat: “S’aprèn diferent. En tinc més ganes i estic més motivada que si em donessin una fitxa a classe”, reconeix Aitana, alumna de quart d’ESO de l’institut Martí i Franquès de Tarragona. Entre els més petits la sensació és la mateixa. “És més divertit que estar a classe”, diu en David, de sisè de primària de l’escola Saavedra. La seva companya Gerber detalla que al costat de l’ajuntament l’aplicació els ha preguntat pel cognom de l’alcalde i per com es deia antigament la plaça de la Font.Els professors també veuen de bon grat participar en el projecte. “És una activitat digital i com a escola hi apostem. És l’activitat final d’un treball previ fet a l’aula”, detalla Sergi Moncusí, professor de robòtica de l’escola Saavedra. Alhora, valora que toquen qüestions vinculades amb història, matemàtiques o llengua. A més, en un context de pandèmia, el fet de poder sortir al carrer és un estímul afegit per als joves.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió