ACN Barcelona – La nova ofensiva d’Israel sobre el Líban d’aquest dilluns ha deixat almenys 100 morts i 400 ferits, segons ha informat el ministeri de Salut libanès. Entre les víctimes, hi hauria infants, dones i personal mèdic. L’exèrcit d’Israel ha anunciat a primera hora d’aquest dilluns que està bombardejant de nou el Líban enmig de l’escalada de la violència amb Hezbollah després de l’atac massiu contra els buscapersones i l’intercanvi de coets i bombardejos. Les Forces de Defensa Israelianes (IDF) han confirmat a través del seu canal de Telegram l’atac contra més de 300 objectius de Hezbollah arreu del país. Alhora, l’exèrcit israelià ha reiterat l’avís als civils del sud del Líban perquè evacuïn la zona “immediatament”.
“Aquest matí les IDF han llançat atacs aeris extensos i proactius destinats a soscavar les capacitats i infraestructura de l’organització terrorista Hezbollah al Líban”, ha afirmat el portaveu de les IDF, Daniel Hagari, en un comunicat.
Hagari ha confirmat que l’exèrcit d’Israel està “ampliant sistemàticament” els atacs contra la milícia xiïta i ha anunciat que s’estarien preparant “per atacar pròximament objectius terroristes a la regió de la vall de Beqaa”. “Hezbollah emmagatzema armes estratègiques en edificis civils, utilitzant la població com a escuts humans i posant-la en perill”.
En aquest sentit, de nou, el portaveu de les IDF ha reiterat l’avís a la població del sud del Líban perquè “s’allunyin immediatament” dels edificis suposadament utilitzats per Hezbollah per amagar coets i armament. Concretament, ha dirigit l’exigència als pobles de la vall de Beqaa. “Nasrallah us menteix i us posa en perill, escolteu les advertències de les IDF”, ha assegurat en el comunicat.
“Actualment, estem utilitzant mitjans aeris i d’intel·ligència per localitzar les armes, destruir-les i eliminar l’amenaça que suposen pels ciutadans d’Israel”, ha afirmat. “Hezbollah pretén llançar aquestes armes contra Israel i no ho permetrem”.
Enmig de la nova ofensiva d’Israel contra el Líban, en un missatge a ‘X’, el ministre d’Afers Exteriors israelià, Israel Katz, ha acusat Hezbollah de “prendre com a ostatge el poble libanès col·locant míssils i armes a les seves cases i pobles per amenaçar als civils israelians”. “Es tracta d’un crim de guerra, no acceptarem aquesta realitat i actuarem amb tota la nostra força per canviar-la”, ha subratllat.
Katz també ha fet una crida “a la població del Líban” a qui ha exigit “evacuar qualsevol casa” utilitzada per Hezbollah. “No ens aturarem fins que l’amenaça desaparegui”.
Segons l’agència nacional de notícies libanesa (NNA), els civils del Líban, entre ells la població de Beirut també, haurien rebut missatges de text, suposadament de l’exèrcit d’Israel, en què se’ls demanava l’evacuació dels seus llocs de residència. La mateixa agència ha informat que el ministre d’Informació del Líban, Ziad Makary, hauria rebut un missatge de veu al seu telèfon en què se l’instava a evacuar l’edifici. Makary hauria titllat de “guerra psicològica” les advertències de les IDF.
Els bombardejos iniciats aquest dilluns per part de l’exèrcit d’Israel són un pas més en l’escalada de la violència amb Hezbollah. Després de l’atac massiu contra els dispositius buscapersones, l’intercanvi de coets i míssils entre ambdues parts a la frontera entre Israel i el Líban ha anat més. L’ofensiva de les IDF arriba després d’un cap de setmana d’intensos bombardejos per part d’Israel al sud del Líban i d’atacs amb coets per part de Hezbollah.
Segons l’agència de notícies NNA, s’han registrat una vuitantena de bombardejos israelians al sud del Líban des de la matinada d’aquest dilluns.


