Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Neix un canal de televisió per Internet especialitzat en continguts culturals dels territoris de parla catalana

|

- Publicitat -

Una entrevista amb el pintor Xavier Villaró, amb el director de la revista ‘Sapiens’ o amb la cantautora Sílvia Comas, així com un reportatge sobre el Visa pour l’image de Perpinyà són alguns dels continguts que es poden veure en aquest portal, que s’actualitzarà diàriament, a raó d’una notícia nova per dia durant el primer període de llançament. El seu focus d’atenció serà l’actualitat cultural catalana, les noves tendències, el coneixement i la innovació, sense pretendre cobrir exhaustivament totes les informacions i per tant fent-ne una selecció.

El director d’aquest projecte, Antoni Iglesias, ha explicat aquest dimecres que serà com una ‘televisió revistada per Internet’, en el sentit que ‘tu et mires els continguts que vols, a l’hora que vols i des d’on vols’. La web també permet indexar i cercar els continguts de forma àgil, indiferentment del dia que s’hagi penjat. El perfil de l’usuari a qui va dirigit és la d’una persona ‘inquieta’, interessada pel món de la cultura, que podria tenir una edat compresa entre 18 i 55 anys d’edat i amb estudis mitjans i superiors.

Publicitat

Iglesias també ha subratllat que els temes es cobriran ‘amb un punt de vista diferent’ a la resta de mitjans, ja que s’entrevistarà als protagonistes d’una forma ‘més relaxada’ i en un ambient fora de les presentacions i rodes de premsa. ‘No seran notícies a més a més, que ja fan altres mitjans’, ha explicat, sinó que buscaran una major profunditat en els seus continguts.

El projecte va néixer de la ‘inquietud’ de poder participar en el món virtual que és Internet i les noves tecnologies i l’equip que hi treballa prové de diferents sectors del món de la comunicació. De moment, no s’han marcat un mínim d’entrades de visitants, però esperen que sigui un èxit.

Les possibilitats de la tecnologia

La participació dels usuaris és una de les facetes que vol explotar sies.tv, gràcies a les noves tecnologies, i una de les fórmules escollides per estimular la figura del ‘video-reporter’ des de casa és la creació de dos premis. El primer, estarà dedicat al millor espot publicitari de temàtica cultural i està dirigit a professionals del sector, mentre que el segon, premiarà el millor video de temàtica cultural elaborat per persones aficionades. Les creacions s’hauran d’haver realitzat durant l’any 2007 i el termini per lliurar el material serà el 15 de gener. El 31 de gener del 2008 es donarà conèixer els dos guanyadors, que veuran els seus treballs penjats a Sies.tv.

Per poder veure el canal només cal un ordinador amb connexió de banda ampla a Internet i un navegador amb l’Adobe Flash Player. La visualització de les peces no requereix la descàrrega de cap ‘plug-in’ addicional. Els continguts també són accessibles des de l’aparell de televisió (cal disposar d’una connexió d’audiovideo que els connecti), des de dipositius portàtils i multimèdia com PDA o notebook, o a través de mòbils 3G i el portal Youtube, on també hi ha penjades les notícies. El sistema de ‘podcast’ també permet la descàrrega dels videos amb aparells com Ipod o PSP. ‘Estem intentant que sigui el màxim multimèdia possible per tal de facilitat l’accés a tot tipus d’usuaris’, ha assenyalat Martí Terès, coordinador del projecte, que no descarta incorporar nous dispositius.

El finançament

Siestv.com no compta amb ajuts públics i el seu cost corre a càrrec dels anunciants que vulguin publicitar-se en la seva finestra virtual. S’intenta que la publicitat ‘no sigui invasiva’ ni ‘molesti a l’usuari’ a l’hora de visualitzar els continguts, explica Terès. Així, la notícia destacada del dia ve precedida d’un espot de vint segons i un altre al final de tot. En cada secció –Arts plàstiques, Cinema, Economia, Escenaris, Gastronomia i Turisme, Innovació, Lletres, Societat i Tendències- també apareixerà un anunci a l’entrada, a banda d’algun ‘banner’ publicitari.

Entre els ‘partners’ que han apostat per aquest projecte, figura ‘Bonart. Revista d’art’, ‘Cupatges. Revista enograstronòmica’, Imago. Productora audiovisual i ‘Contagi. Revista cultura’.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut