Linguapax assessora el govern de Paraguai en matèria de gestió de la diversitat lingüística

|

- Publicitat -

La relació de Linguapax amb el Govern del Paraguai va iniciar-se el 2005, quan l’entitat va facilitar assessorament al govern per elaborar una nova llei per reconèixer el guaraní i el castellà com a llengües oficials del Paraguai. Aquesta vegada, Linguapax presentarà les accions que està duent a terme a Amèrica Llatina, com ara les escoles Linguapax, els processos de revitalització lingüística i la Xarxa de Cooperació Intercultural Multilingüe, RECIM.

Durant la visita, Linguapax, que té com a missió contribuir a la preservació i promoció de la diversitat lingüística arreu del món, participarà en un seminari organitzat per aquesta xarxa amb l’objectiu de fer un intercanvi d’experiències d’èxit de situacions i interculturalitat, plantejar noves propostes per a línies de polítiques i nivells d’intervenció comuns a la regió i establir un sistema d’articulació dels sectors involucrats, tant el govern com els organismes i institucions privades.

Publicitat

La RECIM és una instància educativa i cultural que integra els països signataris Bolívia, Equador, Perú i Paraguai, així com Linguapax i el Conveni Andrés Bello. La xarxa es va crear l’any 2006 per ocupar-se de la situació d’alt risc de les poblacions indígenes i rurals desarrelades de les seves comunitats d’origen, l’amenaça de la seva identitat cultural i l’empobriment econòmic. Pretén fomentar una educació intercultural multilingüe com a eina privilegiada per afirmar la identitat cultural i mobilitzar recursos.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí