Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

La Generalitat serà titular de 122 quilòmetres de la N-II i la N-260

L’Estat espanyol traspassarà a la Generalitat 122 quilòmetres de l’N-260 i l’N-II, en trams que han perdut la seva funcionalitat arran de noves autovies. El govern d’Espanya transferirà 16,2 milions d’euros per a obres de millora en els trams de les carrereteres cedides. L’acord inclourà també l’intercanvi de la titularitat de l’N-260 i la C-26 entre Olot i Ripoll.

Redacció
Redacció 25/04/2007

El Govern ha autoritzat avui al Departament de Política Territorial i Obres Públiques la signatura d’un acord amb el Ministeri de Foment per al canvi de titularitat de diversos trams de les carreteres N-260, N-II i C-26, per tal d’adaptar-se al canvi en la funcionalitat que s’ha produït en aquests punts de la xarxa viària. En total, els nous trams que assumirà la Generalitat sumen 122 quilòmetres, 74 quilòmetres a l’N-II i 48 a la carretera N-260.

Així, aquest conveni establirà el traspàs a la Generalitat de diversos trams de l’N-II i de l’N-260, en haver perdut la seva funcionalitat original de llarg recorregut arran de la construcció d’unes noves autovies que ara desenvolupen aquesta funció. Pel mateix motiu, es determina l’intercanvi entre la Generalitat i l’Estat de la titularitat de la carretera C-26 i de l’N-260 entre Olot i Ripoll. En paral·lel, es preveu que l’Estat transfereixi 16,2 milions d’euros perquè es duguin a terme les obres necessàries per tal d’adequar els trams cedits de l’N-II i el tram entre Argelaguer i Olot de l’N-260.

El conveni preveu el traspàs a la Generalitat d’aquests trams interurbans de l’antiga carretera N-II, substituïda en el seu caràcter de llarg recorregut per l’autovia A-2: Soses – Lleida; Lleida – Bellpuig; Granyanella – Ribera d’Ondara; Ribera d’Ondara – Jorba; Jorba – Igualada; i Igualada – Castellolí. Aquests trams sumen un total de 74 quilòmetres.

D’altra banda, el conveni establirà la cessió a la Generalitat del tram, de 15,8 quilòmetres de longitud, entre Argelaguer i Olot de l’antiga carretera N-260, arran de la construcció de l’autovia A-26. Paral·lelament, s’acorda l’intercanvi de titularitat entre la Generalitat i l’Administració de l’Estat respecte de l’itinerari d’Olot a Ripoll.

Així, l’N-260 d’Olot a Ripoll per Vallfogona de Ripollès passarà a ser de titularitat de la Generalitat i la C-26 d’Olot a Ripoll per Collabós passarà a ser de titularitat estatal i s’integrarà dins l’Eix Pirinenc, ja que té unes característiques funcionals que s’adapten a les d’una via bàsica. El tram corresponent a la C-26 té 31 quilòmetres de longitud i el de l’N-260, 32 quilòmetres.

Protocol sobre la xarxa viària catalana

El conveni autoritzat avui concreta un dels aspectes recollits en el protocol signat pel DPTOP i el Ministeri de Foment l’octubre de 2005; el traspàs de diversos trams de l’N-340, N-230, N-240 i N-260 que canviaran de funcionalitat a mesura que es vagin finalitzant els corresponents trams d’autovia previstos per l’Estat. El protocol, d’altra banda, recull inversions per part de totes dues administracions de més de 7.300 milions d’euros a la xarxa viària catalana fins a l’any 2012.