Divendres, 18 de juny de 2021 - Edició 1058
La República

Estrella de Barcelona

L’empresa Damm ha iniciat una campanya per promocionar l’Estrella Damm al Regne Unit a través de la “marca” Barcelona. La cervesa llueix a la mateixa etiqueta el nom de la […]

Redacció
Redacció 18/04/2007

L’empresa Damm ha iniciat una campanya per promocionar l’Estrella Damm al Regne Unit a través de la “marca” Barcelona. La cervesa llueix a la mateixa etiqueta el nom de la ciutat, i la cervesera intenta així aprofitar el ganxo comercial que actualment té la capital catalana entre els anglosaxons. Damm ven que la seva és “la cervesa de Barcelona” malgrat des de fa més de 15 anys la produeixen a El Prat de Llobregat.

És curiosa la política de Damm, que s’aprofita del ganxo de Barcelona a nivell internacional però malgrat no ressaltar-ho en l’etiquetatge a nivell estatal i ignorant sistemàticament Catalunya i la seva llengua en l’etiquetatge i la promoció dels seus productes. La Damm anglesa és de Barcelona, però l’ampolla en fa gala en castellà: “la cerveza de Barcelona”.

Contràriament, la cervesera Moritz va declarar-se des de l’inici catalana i de Barcelona, i ho deixa ben clar en l’etiqueta. D’aquesta manera la marca s’ha guanyat un important segment de consumidors, que han provocat que Damm hagi muntat una gran festa durant les Festes de la Mercè per tal de deixar clar que malgrat no ho posin a l’etiqueta, també són de Barcelona. Fins i tot s’han arribat a plantejar en algun moment l’etiquetatge en català. Així durant el 2006, en la celebració del 135è aniversari de la companyia, van decidir etiquetar en català l’Estrella. Ara l’empresa ja ha tornat a l’etiquetatge en castellà i només la Xibeca es manté en la nostra llengua.