directe!cat fa unes setmanes us narrava que al juny acabarien les intenses negociacions i pugnes que hi havia entre diferents entitats de comerç i distribució per fer-se amb l’empresa catalana Caprabo. Així ha estat, finalment, l’empresa que tenia més números per fer-se amb la marca catalana, el grup basc Eroski ha comprat el 75% de la cadena de supermercats Caprabo per un total de 975 milions d’euros.
El 25% restant de l’empresa catalana continuarà en poder de La Caixa (un 20%) i de les tres famílies fundadores de Caprabo, que es quedaran amb un simbòlic 5%. El nou grup de distribució integrat per Eroski i Caprabo sumarà una facturació de 8.600 milions d’euros anuals, gestionarà més de 2.300 establiments i donarà feina a gairebé 50.000 persones.
L’empresa Eroski que forma part d’una de les cooperatives més importants de l’Estat espanyol, Mondragón Corporación Cooperativa, s’ha compromès a conservar la marca Caprabo, a no trossejar la cadena de distribució i a assegurar la seva viabilitat a llarg termini. Fins i tot han assegurat que mantindrà tota la plantilla del grup català, als quals oferirà l’opció de convertir-se en socis del grup cooperatiu.
Aquesta adquisició per part de l’empresa basca la converteix en la número 3 del rànquing de grans cadenes de supermercats, al darrere de Carrefour i Mercadona.