Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

Empresaris algueresos etiquetaran en català per obrir-se mercat a Catalunya

Empresaris del sector del vi, el formatge i l’oli de l’Alguer, ciutat de parla catalana del nord de Sardenya, estan preparant l’etiquetatge dels seus productes en català per poder obrir mercat a Catalunya. ‘Van ser empresaris catalans els que ens van proposar etiquetar els nostres productes en català, a l’Alguer no hi havíem pensat!’, ha explicat el president de l’associació empresarial Cofindustria Nord Sardenya, Stefano Lubrano, que engloba 500 empreses de 27 sectors diferents, que donen feina a 15.000 treballadors. En una entrevista a l’ACN, Lubrano ha destacat que ja tenen tot el que cal per etiquetar els productes en català però que estan a l’espera de les autoritzacions per dur-ho a terme.

Redacció
Redacció 14/06/2010

‘Esperem que ja aquest any puguem començar a exportar els productes a Catalunya’, confia. Es tracta d’etiquetar en català el formatge Pinna, l’oli San Giuliano i el vi Sella & Mosca, productes tots tres artesanals típics de Sardenya que podrien tenir un mercat potencial a Catalunya. El novembre passat, una delegació d’empresaris catalans van visitar l’Alguer per potenciar les relacions entre ambdós territoris. A través de la delegació de la Generalitat a l’Alguer, Cofindustria Nord Sardenya va intercanviar experiències amb l’empresariat català i d’aquella reunió va sorgir la idea d’etiquetar alguns productes en català per tal de seduir el consumidor de Catalunya.

La idea és emular el que va passar amb el licor de Mirto, producte tradicional de Sardenya. ‘Després de 10 anys d’activitat turística a Sardenya, els visitants de l’illa es van adonar que el producte era bo i el volien comprar també als seus països’, argumenta Lubrano. ‘Ara el Mirto es pot trobar a tota Europa’, afegeix.

El pas següent: ‘Trobar distribuïdors interessats en els nostres productes’, afirma Lubrano, i en aquesta línia estan treballant amb la Generalitat, per tal d’organitzar una altra trobada empresarial entre els empresaris algueresos i empreses distribuïdores a Catalunya. ‘És difícil trobar un canal de distribució adequat per aquests productes’, destaca Lubrano, ja que la idea de Cofindustria és comercialitzar els seus productes en canals de distribució de qualitat, ‘i no només en supermercats i hipermercats’.

L’alguerès com a reclam turístic

De la visita dels empresaris catalans també va sorgir una altra col·laboració lligada al món de la cosmètica. Es tracta de quatre joves algueresos que han trobat una fórmula derivada del suro amb la qual han elaborat una línia de cosmètics. ‘Una empresa catalana està interessada en comercialitzar i fer altres línies de recerca a partir de la fórmula descobert pels joves algueresos’, ha explicat Lubrano. A través de la secció d’acompanyament de start-up, Cofindustria Nord Sardenya està assessorant els emprenedors algueresos per tal que no perdin la seva patent, però que al mateix temps puguin trobar una empresa que els ajudi a desenvolupar a gran escala la seva línia de productes.

D’altra banda, Lubrano ha destacat l’èxit de l’Alguer com a ciutat turística i ha atribuït la ‘crescuda exponencial’ dels turistes catalans a què ‘naturalment aquí es parla l’alguerès’.