Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

El Consell del Taxi radiografiarà el sector abans que acabi l’any

|

- Publicitat -

El Consell del Taxi va ser creat per la Llei 19/2003 del taxi i regulat pel decret 188/2005 del 13 de setembre. Amb la constitució del Consell s’assoleix una de les principals fites d’aquesta llei, aprovada amb el consens dels grups polítics.

La voluntat de la Generalitat en aquest Consell és, segons ha dit Villalante, facilitar i aportar normes de caràcter general i millorar la coordinació de les funcions dels ens locals en quant a l’atorgament de llicències. Mentre que són els ajuntaments els qui han de donar les llicències als seus municipis, només el Govern té la potestat de convertir aquestes llicències en interurbanes, és a dir, que el taxi pugui portar gent d’un municipi a un altre tot i que no recollir-los fora de la població on ha s’ha rebut la llicència. De fet, quasi totes les llicències a Catalunya solen tenir caràcter interurbà.

Publicitat

El Consell es reunirà cada tres mesos, malgrat que el gruix de feina més important el portaran les 6 comissions territorials (Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Alt Pirineu i Aran i Terres de l’Ebre), que treballaran sobre aspectes concrets. Villalante apunta que la idea és que es treballi molt en el territori i que al Consell hi arribin les grans les grans línies, com ara l’elaboració d’un nou reglament d’emissores en el sector del taxi, tema que té pendent aquest Consell de nova creació.

Villalante ha recordat que la llei que es va aprovar a finals del 2003 fixa com a premisses de totes les administracions garantir les millors condicions de funcionament del sector i la seva rendibilitat econòmica garantint tant l’equilibri econòmic de les empreses com la millora de les condicions per a l’usuari. Per a la Generalitat, els taxis, sobretot en les zones de baixa densitat d’habitants, ‘compleixen una funció social’.

Taxistes que aprenguin idiomes i millora de la tecnologia

El coordinador general de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, ha valorat amb ‘satisfacció’ el primer Ple del Consell, perquè és un element ‘necessari’ en uns moments en què el sector es troba davant ‘del repte de la modernització i de la millora del servei’. Segons Goñi, les taxistes han de ser capaços de donar ‘més i millors serveis, i també diferents, perquè així ho reclama la ciutadania’.

Entre aquests serveis podrien estar, per exemple, l’aprenentatge d’idiomes com el català, l’anglès, el francès o l’alemany o l’impuls dels nous sistemes de gestió de flotes, que fan servir transmissió per dades. Altres millores passarien per la reestructuració del teixit empresarial i per l’eficiència en la seguretat, a més de donar servei a polígons industrials, urbanitzacions i poblacions petites de forma estructurada. Tot això farà, diu Goñi, que ‘el taxi d’aquí a cinc o sis anys no s’assemblin en res al d’ara’.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut