Edició 2107

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 02 de maig del 2024
Edició 2107

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 02 de maig del 2024

LLEI ORGÀNICA PER A LA MANIPULACIÓ CIUTADANA I EDUCATIVA

|

- Publicitat -

Les JERC Figueres secundem la vaga del 24 d’octubre, volem mostrar el nostre suport a tots els alumnes i mestres d’aquest país, a la generació actual i les que vindran, a tothom implicat amb la educació.

No acceptem les imposicions d’aquesta llei, una llei en contra de la didàctica, que ataca a la qualitat educativa per tots costats; una llei injustificada, partidista, conservadora i neoliberal, amb els afegits de ser classista i sexista (la llei elimina la prohibició de subvencionar a col·legis privats que discriminen per sexe als alumnes). A més, hi podem afegir, que es tracta d’una llei re-centralitzadora i cínica, que ens vol fer tornar enrere a tots al temps del franquisme; a tall d’exemple, es torna a tractar la religió com es tractava en la Ley General de Educación (1970). També es tracta d’una llei que vol privatitzar l'educació, es reservaran 5 milions d'euros per si 1000 alumnes sol·liciten estudiar en castellà, que puguin fer-ho en centres privats, diners que es detrauran del finançament autonòmic. I encara té més qualitats, un altre dels atractius d’aquesta llei és que es vol imposar la competència entre centres segons les notes de l'alumnat, sense tenir en compte les característiques i casuístiques pròpies de cada centre, es tallarà tot per el mateix patró, ens transformaran encara més a l'alumnat en números. Es vol atacar a la individualitat de les persones i dels centres i a les diferències de cadascú, valorant tots els alumnes d'Espanya amb els mateixos exàmens imposats pel Ministerio de Educación.

Publicitat

Es vol destruir l'educació, es vol atacar als alumnes, es vol atacar als mestres, es vol atacar la llengua i la cultura; es pretén debilitar la capacitat de creixement i de decisió de cada persona, imposant i només imposant… Volen un país de persones poc formades i preparades, ens referim al model i a la qualitat educativa que els alumnes rebran dia a dia, 

una qualitat educativa inexistent si el que s'imposa és un sistema educatiu que el pretén és el NO PENSAR de l'alumne. Un sistema de preguntes amb una única resposta, marcades pel Ministerio, amb els seus continguts exigits i qui sap si també amb els seus llibres i editorials. I perquè volen uns alumnes que no estiguin preparats per pensar, persones insegures, que només estiguin preparades per recitar discursos com lloros i per donar la resposta correcta? Volen persones manipulables, que no es plantegin massa allò que se'ls repeteix en un discurs polític i així no molestin, persones que responguin amb una única resposta: anar a votar als de sempre i SENSE PENSAR.

 

Per tot això, tenim clar que ens hem de posicionar en contra d'aquesta llei el dia 24, així com d'alguns punts de la LEC, com és el fet de poder avaluar els mestres i fer-los fora del seu lloc de treball sense cap supervisió ni norma per a fer-ho. Però després de tenir-ho clar, des de les JERC Figueres creiem que no ens hem de quedar aquí perquè si alguna cosa s’està aprenent a fer a Catalunya davant els continus atacs que estem rebent com a país, és a construir. Després de set reformes educatives des de la transició, creiem que no només hem de fer vaga per protestar per les imposicions que es volen fer amb la LOMCE i la LEC, sinó també, perquè creiem que tot el país ha de parar-se per reflexionar. Per reflexionar i impulsar millores en el sistema educatiu, que serà el màxim punt on haurem d'invertir pressupost, qualitat i esforç per a construir amb els anys un nou país de persones preparades i segures per treballar,emprendre, crear, investigar i construir en tots els àmbits, de persones cooperatives que no els faci por expressar-se, escriure ni PENSAR .

Per això, tenim una gran responsabilitat, tots hem d'afrontar la situació educativa actual. No només parlem de retallades de sous, també de qualitat. Creiem que si a alguna cosa ens ha d'impulsar la LOMCE i algunes irresponsabilitats de la LEC, és a la reflexió i a voler encarar la situació educativa  d'aquest país. Però s'ha de ser valents i canviar la manera de fer-ho; Quan s'han demanat les opinions  als primers implicats? Quan s’ han demanat les opinions als mestres, a les famílies, i als protagonistes  de tot això, als alumnes? I més important encara, quan es tindran en compte aquestes opinions? La voluntat política ha de sorgir de necessitats socials i de les reivindicacions que es fan cada dia al peu del canó. No n'hi ha prou amb signar lleis quan fa molts anys que estan sortint contínuament noves propostes didàctiques de pedagogs i mestres. Estan sorgint projectes que estan anys llum per endavant de qualsevol proposta que s'escrigui en un despatx sense estar en contacte amb la realitat. Fa molts anys que hi són, però les hem d'escoltar, s'ha de dialogar i debatre com a país sobre quin és el model educatiu que volem. Perquè fa falta i aquest serà el principal motor de construcció del país, els infants s'ho mereixen i ja s’han patit durant masses anys sistemes tradicionals i obsolets.

El nostre país es capaç de fer-ho. A part de manifestar-se en contra ha de fer una proposta ferma i clara sorgida des de la societat civil i la comunitat educativa. Les propostes hi són, hi ha molts esperits revolucionaris a la societat, i encara en sorgirien més o sortirien del cau si es donés la veu i oportunitat a aquelles persones que volen canviar les coses des de la realitat que viuen cada dia. El sistema educatiu és molt important perquè hi hagi un creixement com a país i societat, però, no sempre se li dona la importància que té. Entre tots i totes ho hem de fer possible.

 

 Íria Gibert Escusol

 

Portaveu de JERC Figueres

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut