Dijous, 17 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

L’hortet de l’Obama

Ja fa cent dies que va prendre possessió el primer president negre de la història dels Estats Units. Cent dies en què Barack Obama no ha deixat de sorprendre al […]

La Campanya Permanent
La Campanya Permanent 30/04/2009

Ja fa cent dies que va prendre possessió el primer president negre de la història dels Estats Units. Cent dies en què Barack Obama no ha deixat de sorprendre al món que continua amb la mirada fixada a la Casa Blanca. El seu lideratge ha agafat amb el peu canviat a més d’un i ha deixat sense paraules a determinats lobbys americans i europeus que esperaven que el seu projecte i la seva bona estrella fos només flor d’un dia. Actualment, les enquestes li donen a Obama uns nivells d’acceptació popular d’un 69%. Una xifra positiva aconseguida gràcies a un projecte molt ben trobat, on la comunicació és part essencial.

L’ús de les noves tecnologies per part del líder americà ha trencat motllos però aquest no és el seu únic encert. El seu equip ha parit una estratègia integral per reputar la marca “Obama” amb hortet inclòs. I és que els jardins de la Casa Blanca compten amb un petit tros de terra on es cultivaran aliments amb l’assessorament del guru del menjar saludable, Michael Pollan. Una decisió intel•ligent per dissenyar l’imaginari col•lectiu d’Obama que també té nou gos, en Bo.

Es llegeix cada dia 10 cartes enviades pels ciutadans i algunes les respon directament ell, compta amb col•laboradors molt joves, ha canviat els horaris de treball i ha permès que la gent es passegi amb blackberrys per la Casa Blanca. Moltes novetats però una màxima: continuar involucrant els ciutadans amb la gestió del país. Aquesta és la clau del seu èxit. En canvi, a casa nostra, els polítics tenen web, facebook, bloc, twitter, youtube i el que faci falta però les darreres enquestes constaten que la desafecció de la gent envers la política creix a passos agegantats.