Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Les raons

    El ministre d’Educació ha afirmat que “hi ha algunes evidències” que relacionen el creixement del sentiment independentista en algunes comunitats autònomes “amb la direcció que ha portat el […]

Xavier Guarque
Xavier Guarque 04/10/2012

 

 

El ministre d’Educació ha afirmat que “hi ha algunes evidències” que relacionen el creixement del sentiment independentista en algunes comunitats autònomes “amb la direcció que ha portat el sistema educatiu”. Sr.Wert, no cal que s’en vagi per les rames i digui que parla concretament de Catalunya, que és on aquest sentiment independentista que diu s’ha manifestat ja declaradament.

Diu que la seva reforma “no pretén ser una recentralització”, sinó que intenta “eliminar el que ha estat el desenfocament que ha tingut el procés educatiu a España“.

En lloc de dirigir els esforços cap un caducat uniformisme, perquè no ho fa a l’inrevés ?. Segurament que si s’ensenyés a les escoles i instituts d’arreu de l’Estat el que és España en la seva rica diversitat, incloent les llengües que s’hi parlen amb tot el dret i emparades per la Constitución Española, les particularitats i diferències serien assumides amb tota normalitat i perdria força del component identitari la rauxa que pot derivar en enfrontament i rebuig davant d’imposicions i injustícies.

Doncs no, diu que ha estudiat varies formules per redreçar la situació, inclòs un canvi legislatiu, encara que aquesta via és la menys pràctica perquè portaria un mínim de tres anys el desenvolupar-la, i se li ha encès la llumeta i, entre retallada va i retallada ve, el Sr.Wert diu que estudia la possibilitat de signar convenis amb centres privats perquè facin classes en castellà i finançarà amb subvencions estatals el cost suplementari d’aquest ensenyament.

L’Estat hauria de ser element integrador, i no creador de disputes i separador dels diferents sentiments que hi cohabiten, i no creador de problemes on no n’hi ha.

No puc posar com a referència personal la meva infància o adolescència, perquè quedaria la referència totalment fora de lloc, però si que puc parlar del que a molts, ja molt passada l’edat escolar, ha fet anar més enllà d’una postura simplement catalanista, i els ha fet renunciar a la federalista, que ha estat el conèixer la història passada, desprès, viure l’actualitat en primera persona, i finalment, el futur que es veu individualment, socialment i com el país que som, si seguim igual.

Escrit al http://www.xavier.guarque.blog.cat/