Dilluns, 21 d'Octubre de 2019 - Edició 452
La República

Samsung, la tecnologia de la bugada

I tu, quines campanyes fas? Gran o petit, tingues la teva…

Marta Royo
Marta Royo 05/06/2019

Ja fa uns quants anys, després de les olimpíades de Barcelona 92, a casa els avis van comprar una tele. Un televisor Mitsubishi. Eren els televisors que havien conviscut amb els atletes en els pisos de la Vila Olímpica. El van treure a bon preu. Es veia bé, va durar anys, i si tenia una avaria la reparaven i Sant tornem-hi!

La meva àvia, la iaia, xalava quan rebia una visita. Si passaven a la sala, i veien el nou aparell i es fixaven en la marca, ja es delia per la pregunta: “Una tele Mitsubishi?! Però que no fan cotxes, aquests?!”. I la meva àvia, la iaia, amb aquella ironia dels de Reus, responia: “Sí, no va connectada a la lectra. Funciona amb gasolina!”.

A la iaia segur que li agradaria la campanya que estem sentint aquests dies mitjançant una sèrie de falques publicitàries disseminades per les ones catalanes. Obro parèntesi i aprofito per dir que la ràdio, tot i el bum de les xarxes socials, segueix essent un mitjà fantàstic a tenir en compte per difondre una marca. Torne-m’hi. La campanya en qüestió és la campanya de Samsung, que té com a objectiu però comunicar la seva gamma de rentadores i dotar la marca de notorietat en aquesta nova categoria on entren. Aquí la companyia busca associar la marca Samsung a una nova tecnologia, la tecnologia de la bugada, igual que s’havia associat fins ara a televisors o telèfons intel·ligents. Presenta situacions en clau d’humor on el consumidor confon la rentadora Samsung amb els televisors. A més, està molt ben interpretada pels actors que la sonoritzen.

La campanya la formen vuit falques. I, amb les diferents peces, es vol fer entendre que la marca que fa televisors i mòbils, també fabrica rentadores. Però, sobretot, que són igual de bones. Aquesta seria la seva proposta de valor. Rentadores amb tecnologia de televisors i de mòbils.

La campanya va rebre un Premi Ondas l’any passat, és de l’agència Publicis (Madrid) i el seu creatiu és un xiquet de Reus, en Gerard Andreu.

La iaia de ben segur que li diria: “Xiquet, molt bé aquesta cunya, tot i que ja l’haguessis pogut pensar també en català!”

Feu la prova, escolteu-la i aneu-la traduint. Aquí la falca. Ja me’n direu el què…

I tu, quines campanyes fas? Gran o petit, tingues la teva…

Relacionats