Edició 2108

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 03 de maig del 2024
Edició 2108

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 03 de maig del 2024

Un nou estudi constata que com més gran l’empresa, menys habitual és l’ús del català amb els clients

A Barcelona tan sols una de cada tres empreses afirma fer servir habitualment la llengua catalana

|

- Publicitat -

Un estudi de la patronal PIMEC i el Departament de Cultura constata que l’ús del català per atendre els clients baixa a mesura que augmenta la grandària de les empreses. Aquest ús passa del 55,15% en les empreses sense assalariats al 37,1% en les grans empreses, mentre que les microempreses i les empreses sense treballadors són les que més fan servir el català en els seus materials comunicatius.

L’estudi “L’ús habitual del català a les pimes” també conclou que l’ús del català ha augmentat un 17,1% respecte de l’any 2012 i que aquest és l’idioma més utilitzat a Catalunya a l’hora de comunicar-se amb els clients, segons han manifestat el 46,4% de les empreses consultades. Tanmateix, un gruix important de les empreses —el 43,6%— canvien de llengua en funció del client.

Publicitat

Pel que fa a les diferències per zones, el document apunta que a Barcelona ciutat tan sols una de cada tres empreses (33,2%) afirma atendre habitualment en català, mentre que un 59,2% ho adapta al client. A Tarragona (60%), Lleida (60,5%) i Girona (52,4%) el percentatge de botiguers que atén directament en català puja considerablement.

L’enquesta s’ha dut a terme de manera telemàtica entre els associats de la patronal de petites i mitjanes empreses Pimec i s’han obtingut 773 respostes, per empreses que representen una plantilla d’uns 18.750 treballadors.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut