Diumenge, 18 d'abril de 2021 - Edició 997
La República

Les dades indiquen que els catalans van preferint la Grossa a la Lotería espanyola

La desconnexió amb Espanya arriba també en la venda de números als sortejos de Nadal

Gerard Sesé
Gerard Sesé 20/12/2019

La desconnexió dels catalans amb Espanya no només es pot copsar amb el comportament electoral sinó que també amb notícies que fan referència a elements quotidians i de consum familiar.

I és que cada català gastarà aquest any una mitjana de 54,81 euros en el Sorteo Extraordinario de la Lotería de navidad, el Gordo, el que representa 2,4 euros menys que l’any passat. És més, Catalunya està a la cua de les zones de l’Estat en despesa en loteria espanyola de Nadal, juntament amb les Balears, que es gastarà una mitjana de 42,61 euros. Perquè ens fem una idea, altres Comunitats Autònomes es gasten el doble que els catalans: Castella i Lleó, amb una mitjana de 105,70 euros encapçala el rànquing, seguida d’Astúries (99,36 euros), la Rioja (96,32 euros), Aragó (94,11 euros) i Comunitat de Madrid (82,75 euros).

De fet, a diferència de Catalunya, a l’Estat augmenta la despesa aquest any amb una mitjana de 68,48 euros que signifiquen 0,92 euros més que el 2018.

La Grossa preveu un 5% més de vendes

En contraposició, la Grossa de Cap d’Any posarà a la venda 20.000 números més respecte dea l’any passat, arribant als 100.000, i confia a comercialitzar un 5% més de participacions.

Aquest any hi haurà més de 850.000 bitllets amb algun tipus de premi. El preu es manté en 10 euros. S’ha renovat la imatge de marca de l’entitat amb la finalitat de representar la diversitat de la seva oferta lúdica i de simbolitzar l’alegria dels beneficiaris dels programes socials que impulsen a través dels seus guanys, que es canalitzen a través del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

Aquest any la Grossa torna a tenir vuit premis i ha sortit a la venda amb una tirada de 50 milions d’euros: 45 milions en paper en punts de venda (estancs, llibreries, quioscos, bars i supermercats) i 5 milions en suport virtual.