Dijous, 25 de febrer de 2021 - Edició 945
La República

El món al revés: Renfe es publicita com l’empresa de transport de viatgers amb millor reputació

Treu pit d’un rànquing que segur que no ha tingut en compte l’opinió dels milers d’usuaris catalans

Gerard Gort
Gerard Gort 21/01/2021
Imatge d'un tren de Renfe.

No és un acudit. Renfe treu pit d’un rànquing, que ves a saber com han elaborat, i que la presenta com l’empresa amb millor reputació d’Espanya en el transport de passatgers. Sí, ho han llegit bé: la Renfe. I és que ja se sap que la Renfe és tot un exemple de bon servei i puntualitat, especialment a Catalunya. Potser és que entre els enquestats no hi havia cap usuari català d’aquesta companyia que deixa a l’estacada dia sí, dia també, milers de clients. Que té operatius combois tercermundistes i que quan no acumula retards suspèn serveis sense avisar. Només fa uns dies, amb l’última nevada, es va demostrar un cop més la deixadesa en el manteniment de la xarxa ferroviària i en la prestació del servei. Només cal comparar el compliment d’horaris entre els trens de FCG i els de Renfe per adonar-se que aquest rànquing grinyola i molt.

Potser també hi tingui a veure la seva condició de monopoli però per sort en pocs mesos comença a operar a l’Estat espanyol Ouigo, una filial de la francesa, SNCF, a la qual esperem que se’n sumin més. De fet, l’estudi en qüestió es refereix a únicament a la responsabilitat social de les empreses, però Renfe juga a l’engany venent a Twitter que són l’empresa amb millor reputació a Espanya en el transport de viatgers. Potser sigui això, a Espanya. Perquè a Catalunya no enganyen a ningú. Ja, no. I així ho demostra l’allau de comentaris al tuit que fan mofa del fet que Renfe gosi fer tal afirmació. Val la pena llegir-los.