[VÍDEO] TV3 gira l’esquena a la selecció catalana: prefereix el tennis espanyol abans que un Mundial amb reconeixement oficial

La corporació pública es defensa amb "excuses" sobre la qualitat de la imatge per no emetre el campionat del món sub-21 de korfbal on sona Els Segadors

|

- Publicitat -

Millor parlar d’un tenista espanyol que no de les seleccions catalanes reconegudes

Publicitat

La televisió pública de Catalunya, TV3, ha tornat a desatendre l’esport català internacional en rebutjar la cobertura i retransmissió del Campionat del Món sub-21 de korfbal. Aquest esport és una de les poques disciplines on Catalunya té ple reconeixement internacional i competeix de tu a tu de manera oficial amb la resta de nacions del món.

Mentre la graella informativa troba espai de sobres per cobrir detalls menors de l’esport estatal, com ara la suspensió d’un partit d’un tennista espanyol, la cadena arracona la presència dels joves talents catalans que representen el país a l’exterior. Sembla que la imatge de la selecció catalana competint oficialment i fent sonar Els Segadors com un himne més del torneig incomoda els despatxos de Sant Joan Despí.

La qualitat del streaming permet fer un seguiment ni que sigui via web, podeu seguir tota la informació i veure els partits en directe a la pagina web de la Federació Catalana de Korfbal que mereixen tot el nostre suport.

Davant les queixes dels espectadors, la resposta oficial de 3Cat s’ha limitat a un seguit d’excuses per les quals no s’emeten els partits en directe per Esport3 segons la corporació:

  • Es defensen assegurant que prioritzen els primers equips i les seleccions absolutes.
  • Justifiquen l’apagada al·legant que el senyal d’streaming disponible no assoleix els estàndards de qualitat televisiva d’Esport3.
  • S’escuden en el passat recordant que sí que van emetre el Mundial absolut de Taiwan el 2023 quan les condicions tècniques ho van permetre.
Et pot interessar  Lliçons des d'Euskal Herria: la selecció espanyola avança on l’independentisme català abdica

Aquesta resposta, però, no amaga la falta de voluntat política i periodística per promocionar l’esport oficial català. En ple debat sobre el rumb dels mitjans públics, aquesta decisió demostra una clara falta d’aposta per les seleccions nacionals i el teixit esportiu propi en favor de continguts aliens que no necessiten el suport de la televisió pública catalana per subsistir.

Podeu fer un seguiment d’aquest esport, del mundial sub-21 i dels resultats via la web  de la federació.

Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí