El portaveu d’ERC al Congreso, Gabriel Rufián, ha fet referència a les comparacions que sorgeixen aquests dies entre Ucraïna i Catalunya i les ha qualificat d'”indecents” sempre que no siguin per fer valdre “el diàleg i la diplomàcia”.
Així mateix, ha demanat al president espanyol, Pedro Sánchez, que porti a la Unió Europea l’aposta per perseguir i retenir els actius dels oligarques russos que donen suport a Vladímir Putin a l’estranger. Segons ha dit al debat al Congreso després de la intervenció de Sánchez, aquesta seria una mesura “molt efectiva”, però ha admès que no tirarà endavant perquè “obriria la porta a perseguir tots els corruptes del món”.
Durant la seva intervenció Rufián també ha reclamat a Sánchez que proposi a la UE l’aposta per a un ‘new green deal‘ per acabar amb la dependència europea al gas i petroli russos perquè si no, a parer seu, “qualsevol oligarca podrà posar en escac al món”. “La principal aliança per a la pau no serà una arma, serà l’autonomia energètica”, ha remarcat.
El portaveu ha aprofitat per criticar que Europa no hagués aplicat mai la directiva de protecció especial migratòria i ha assegurat que si es fa ara és perquè “els refugiats són rossos i amb ulls blaus”. Per això ha exigit que a partir d’ara a Europa es garanteixi l’acollida il·limitada de refugiats sense discriminar per origen, condició sexual o ètnia.


