Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Un client denuncia una oficina del Banc Sabadell per negar-li l’atenció en català

|

- Publicitat -

Un client del Banc Sabadell a l’oficina de Gata de Gorgos (Alacant) ha presentat una denúncia a la direcció de l’entitat, perquè des de fa un temps un treballador de la sucursal no permet que els clients li parlin en valencià, segons explica La Veu. Tan ell com altres clients han sol·licitat l’atenció d’algun altre empleat que parli català o l’entengui, però s’han negat a fer-ho, cometent una discriminació lingüística de manual.

Malauradament, no són casos aïllats. Fa dos dies vam explicar a La República, que una treballadora de Sanitat a Vinaròs va refusar atendre un usuari per parlar-li en català. Així mateix, a principis de setmana, la youtuber Gal·la Martí denunciava a les xarxes socials que no l’havien deixat seure a un pub de València pel mateix motiu.

Publicitat

En aquest cas, el client explica que, des de l’oficina bancària, argumenten que és “una falta de respecte” no canviar la llengua pròpia. Com bé ha explicat el denunciant, “és al revés, són ells els que ens falten al respecte a nosaltres per no poder parlar la nostra llengua en un poble valencià i, tenint en compte que el valencià és llengua oficial”.

El decret 1/2019 determina que els consumidors tenen dret a utilitzar qualsevol de les llengües oficials del País Valencià, i l’article 17 de la Llei 4/1983 explicita que tots els ciutadans tenen dret d’expressar-se en valencià en qualsevol reunió.

Et pot interessar  Catalanofòbia del cònsol equatorià a les Balears: afirma que la llengua "discrimina", "segrega" i "roba oportunitats"
Publicitat

Opinió

Minut a Minut