Divendres, 15 de Novembre de 2019 - Edició 477
La República

El Grup Godó acapara 7M€ de la publicitat institucional del Govern

El segueixen el Grup El Punt Avui amb 1,8M€, Grupo Zeta amb 1,2M€ i l’Ara amb 1,1M€, entre els quatres grups editorials s’emporten més de 11M€, quasi un terç del total

Redacció
Redacció 02/08/2019
El secretari de Comunicació de la Generalitat, Miquel Martín Gamisans

El Grup Godó, ferm atacant contra el procés sobiranista, és el principal beneficiat del repartiment de la publicitat institucional catalana.

La Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana, capitanejada per Miquel Gamisans i qui té l’última paraula en decidir com es reparteix el pastís, depèn de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda conselleria encapçalada per Pere Aragonès d’ERC. Des d’allà s’encarreguen de decidir la distribució de la despesa en publicitat institucional en el Govern del president Torra. Les dades corresponen a 2018, primer any que la responsabilitat correspon a Economia, fins aquest moment sempre depenia de Presidència.

Es dóna la grotesca situació que els mitjans de comunicació que van rebutjar la publicitat institucional del referèndum de l’1-O han estat els grans beneficiats del repartiment de la publicitat després de l’aplicació del 155 amb el govern recuperat.

Els Grups Godó, Zeta i ARA, tots ells bel·ligerants contra el govern independentista, han rebut més de 9M€, és a dir, quasi un terç de la despesa publicitària del govern repartida entre TV, Ràdio, premsa escrita i digital durant l’any 2018.

Diferents mitjans espanyols augmenten considerablement els ingressos per publicitat del Govern

Destaca sobretot els diners rebuts pel diari Público (335.446 €) editat per Jaume Roures, però també mitjans com el diario.es (24.660€), El Confidencial (12.402€), Economia digital (12.320€) Crònica Global (8.272€), 20Minutos (374.000€), o El País (106.000€).

El repartiment de la publicitat a la Ràdio beneficia principalment a RAC1 i perjudica Catalunya Ràdio

Les emissores del Grup Godó encapçalen el llistat amb 1,4M€, seguit dels 449.425€ que rep el Grup Flaix, i els 289.162€ de Catalunya Ràdio. Destaquen també els imports que reben l’emissora de Justo Molinero (163.226€) i Onda Cero (151.462€).

Demà a les 12h publicarem el repartiment de la publicitat institucional del Govern en els mitjans digitals

 

Relacionats