ERC acusa Joan Carles de «marxar de vacances per gastar «tot el que ha robat»

|

- Publicitat -
El president del grup d’ERC al Parlament, Sergi Sabrià, ha assegurat aquest divendres que la cambra catalana té el «deure» i «obligació» de demostrar la «força del poble de Catalunya» i posar damunt la taula el republicanisme. Durant el ple monogràfic sobre la monarquia, Sabrià ha dit que aquesta és l’única forma per resoldre el conflicte polític i acabar amb l'»arbitrarietat» de la «màfia» del règim del 78. El republicà ha lamentat que Joan Carles I hagi marxat de «vacances» per gastar «tot el que ha robat» i ha criticat que el Tribunal Suprem hagi mirant «a una altra banda». «Et castiguen si ets independentista i et posen la catifa vermella si ets casta o de la monarquia, que vindria a ser el mateix», ha analitzat.

Així, Sabrià ha dit que el Suprem hauria d’obrir una causa general contra el frau i la corrupció però que «no els interessa». Per això ha dit que Catalunya ha de tenir un deure, «fer caure el règim i avançar cap a la república catalana». «Ho hem de fer nosaltres perquè els altres miren cap a una altra banda», ha lamentat.

El dirigent d’ERC ha dit que la monarquia «tremola» i que l’Estat està «més dèbil que mai». «Contra la monarquia, urnes i vots. Autodeterminació i llibertat», ha sostingut. De fet, ha recordat que Joan Carles I «no actuava sol» quan cometia irregularitats i ha demanat acabar amb «les cortines de fum». «No és un fet aïllat, és un problema estructural», ha sentenciat.

Et pot interessar  #UlldeDéu El gir de guió d’ERC (mentre el PSC en aigües tèrboles i Junts en el laberint)
Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí