Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024
Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024

El Govern xifra en 831 les incidències greus registrades a Rodalies el 2022

El 2023 s'ha produït una incidència atribuïble a la infraestructura o el material rodant cada dos dies entre els mesos de gener i agost

|

- Publicitat -

El servei de Rodalies és ja famós a Catalunya pel lamentable servei que ofereix als usuaris catalans, amb incidències constants que provoquen talls a la circulació ferroviària, demores i contratemps que acaben perjudicant els passatgers. Aquest matí, dues incidències han afectat les línies R2, R3 i R11, mentre que el passat dilluns una incidència a Arc de Triomf va demorar la circulació de les línies R1, R3 i R4. Davant aquesta situació constant, el Departament de Territori ha elaborat un informe en el qual xifra les incidències registrades a la xarxa catalana: 831 “incidències greus” que van superar els cent minuts de retard acumulat només l’any 2022.

“De mitjana, resulten més de dues incidències al dia i en total van afectar més de 22.500 trens”, apunta el Govern català a l’informe. Territori també alerta el nombre d’afectacions ha crescut gradualment els darrers anys, un fet que no només afecta els usuaris, sinó que també té conseqüències negatives al conjunt del sistema de transport públic català. Segons l’estudi, els incidents greus han anat oscil·lant en els últims anys entre els 631 del 2020 i els 831 del passat.

Publicitat

Aquest any 2023, només hi ha hagut 44 dies lliures d’incidències al sistema de Rodalies, mentre que s’ha produït una incidència atribuïble a la infraestructura o el material rodant cada dos dies, segons les dades disponibles ara per ara, que abracen els mesos entre gener i agost. Territori subratlla que aquestes dades són provisionals, perquè “Adif ha deixat de proporcionar-les a la Generalitat”, probablement per amagar la manca de l’execució pressupostària per part de l’Estat espanyol, tal com ha denunciat la consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas.

Et pot interessar  Aragonès creu que Junts no exigirà el traspàs de Rodalies si governa perquè "no ho va prioritzar" durant la negociació

Segons la Generalitat, la “manca de fiabilitat i puntualitat” del servei de Rodalies de Catalunya “tensa” el sistema de transport públic en conjunt, que ha d’assumir la demanda dels passatgers de Rodalies amb poc marge de temps i una capacitat de per si molt menor que la del tren. En alguns corredors, agrega l’Executiu, l’increment de demanda derivada està sent “desproporcionada”, com és el cas del bus exprés entre Barcelona i Vilafranca del Penedès, amb augments que poden arribar al 30%. També es lamenta que la política de gratuïtat tarifària que ha aplicat l’Estat els darrers temps ha fet que baixi la demanda de l’autobús interurbà o altres operadors de transport públic, desestabilitzant així el sistema i dificultant que l’oferta s’adapti a la demanda real.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut