Edició 2673

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de novembre del 2025
Edició 2673

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de novembre del 2025

El Govern i Renfe s’aplaudeixen pel servei alternatiu pel macrotall de l’R3

|

- Publicitat -

El portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha dit que el pla alternatiu per carretera pel macrotall de l’R3 està funcionant “raonablement bé” malgrat la incidència que hi ha hagut al sistema de senyalització que ha interromput la circulació entre la Garriga i Vic durant 45 minuts. Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, també ha fet una valoració positiva del dispositiu i ha celebrat l’inici d’obres després de “molt temps sense inversions”. Carmona ha admès que hi ha alguns retards, però assegura que al ser via única “qualsevol incidència pot afectar una mica més”. Sobre la petició de la Garriga d’augmentar la freqüència, ha dit que s’analitzarà i que “s’adaptarà el pla alternatiu a les necessitats dels clients”.

Publicitat

Renfe ha fet una primera valoració des de l’estació de Centelles (Osona) de les primeres hores del tall a l’R3 i del pla de transport alternatiu per carretera. El portaveu de Renfe a Catalunya, Antonio Carmona, ha assegurat que “les primeres hores del pla alternatiu del servei d’autobusos s’està desenvolupant raonablement bé”. Tot i això, ha explicat que hi ha hagut una incidència en el sistema de senyalització que durant 45 minuts ha afectat la circulació entre la Garriga i Vic.

Malgrat aquesta incidència, Carmona ha assegurat que tots els autobusos, tant els de Centelles, com també els de Vic i la Garriga, “estan funcionant bé”. En aquest sentit, ha posat en valor el fort desplegament d’informadors, format per una norantena de persones, que hi ha repartits per totes les estacions i punts intermodals “per tal de guiar i encaminar els clients”.

Carmona ha admès que alguns trens acumulen retards de diversos minuts, però ho ha justificat assegurant que l’R3 és de “via única” i això fa que “qualsevol incidència pugui afectar una mica més”. Amb tot, ha dit, “més enllà de la incidència en la senyalització, la resta del servei està funcionant amb fiabilitat i puntualitat”. Carmona ha assegurat que, tot i que pugui haver-hi algun retard, l’enllaç amb els busos “està garantit”.

Distribució de la demanda i adaptació del pla alternatiu

Pel que fa a la poca afluència d’usuaris a Centelles, Carmona ha dit que s’ha dissenyat un pla alternatiu “molt ambiciós” amb una seixantena d’autobusos i això fa que “s’hagi distribuït molt la demanda”. En aquest sentit, ha dit que Centelles absorbeix la part nord de la línia, la Garriga els viatgers específics de la zona i Canovelles la part baixa de la línia. “Hem informat prèviament del tall perquè el viatger pugui adaptar el seu desplaçament a la nova rutina de mobilitat que, a partir d’avui, li canviem amb aquesta obra tan important”, ha afegit.

Et pot interessar  Puente, més preocupat per agilitzar el trajecte Barcelona-Madrid en AVE que en solucionar el caos de Rodalies

Sobre la petició que ha fet l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, d’incrementar la freqüència d’autobusos, Carmona ha dit que analitzaran la seva demanda, tot i que ha assegurat que “avui a la Garriga a les hores punta hi havia autobusos suficients”. “En funció de com evolucioni el volum de viatgers anirem adaptant el pla alternatiu a les necessitats dels clients”, ha assegurat.

El Govern fa una valoració positiva del dispositiu

El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha celebrat aquest dimarts des de Centelles l’inici d’obres pel desdoblament de l’R3 perquè “fa molt temps que no s’inverteix i la via es va deteriorant”. Alhora, ha dit que les obres, que s’allargaran 16 mesos, “afectaran de manera molt important” els usuaris i, per això, els ha demanat “disculpes” en nom del Govern. “Lamentem que sigui un canvi molt important en la seva vida diària, però és a fi de bé”, ha expressat.

Nadal creu que el pla alternatiu de transport està funcionant “raonablement bé”, tot i la incidència del matí. “Avui és un dia de prova real i, tot i que hi ha hagut un petit incident al matí, el pla està funcionant adequadament”, ha afegit. Amb tot, el secretari de Mobilitat ha dit que esperaran una setmana per fer una anàlisi més profunda del funcionament del servei i també per veure “si s’han de fer readaptacions”.

D’altra banda, ha dit que vetllaran perquè, en un futur, es continuï “duplicant la línia” fins a poder completar tot el desdoblament. “Estem treballant decididament, en primer lloc, perquè les obrin funcionin, en segon lloc, perquè durin el menys temps possible, i tercera, perquè es programin la resta d’obres”, ha afegit Nadal.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí