Edició 1776

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 06 de juny del 2023
Edició 1776

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 06 de juny del 2023

Intenten humiliar el president del Cercle Mallorquí de Negocis a l’aeroport del Prat per parlar en català

|

- Publicitat -

El dBalears publica un nou aou acte de discriminació per raó de llengua. Bartomeu Rosselló, president del Cercle Mallorquí de Negocis, va patir una situació desagradable quan era a l’aeroport de Barcelona per retornar cap a Palma. Segons explica Rosselló, «era a l’Aeroport del Prat per agafar el vol Barcelona-Mallorca. El rotatiu explica la seqüència dels fets: al control de seguretat, la vigilant de l’empresa Trablisa li diu: «español o inglés?» i ell respon «Jo, català». La vigilant insisteix: «Repito, español o inglés?» i ell, també: «Català». Aleshores la vigilant, en una clara mostra d’abús d’autoritat li va ordenar que tornàs a sortir del control i tragués tot el que duia al seu equipatge de mà: «Vuelva a salir y empiece a sacar todo lo que lleve en la mochila». «Disculpi, això és el què dispenseu per exercir el nostre dret fonamental d’ús de la llengua oficial al nostre territori?».

Publicitat

Rosselló remarca que els fets varen succeir el dia del 35è aniversari de l’aprovació de la Llei de Normalització Lingüística i que li agradaria saber quins acords té Aena amb l’empresa de seguretat i si els demana cap tipus de requisit lingüístic.

Et pot interessar  Concentracions en defensa de la llengua catalana aquest dijous a Barcelona, Girona i Lleida arran de la catalanofòbia de Veritas
Publicitat

Més notícies

Editorial

Opinió