L’ombra de la ‘cadira’

Ada Colau ja recula i obre la porta a viure un altre cop de la política institucional

|

- Publicitat -

L’exalcaldessa de Barcelona es contradiu i flirteja amb el retorn als càrrecs públics només uns mesos després d’anunciar la seva retirada

Publicitat

Només uns mesos després d’escenificar el seu adeu a la política municipal, Ada Colau ja ha començat a aplanar el camí per al seu retorn als càrrecs públics. En unes declaracions a RTVE, l’exlíder de Barcelona en Comú ha assegurat que «no descarta» reincorporar-se a la política institucional si en algun moment ho considera «especialment útil». Aquesta afirmació contrasta amb els seus discursos previs sobre la necessitat de regeneració, alimentant les crítiques dels qui l’acusen de resistir-se a viure fora dels recursos i els sous de l’Administració.

Tot i que Colau ha defensat que el correcte és «entrar i sortir» de les institucions per evitar el deteriorament de la política, la seva pròpia trajectòria desmenteix aquesta suposada pulcritud ètica. Cal recordar que l’exalcaldessa no ha dubtat a utilitzar qualsevol via per aferrar-se al poder. L’any 2019, Colau va revalidar l’alcaldia de Barcelona gràcies a una aliança amb Manuel Valls, exprimer ministre francès que liderava una plataforma avalada per la dreta i part de l’extrema dreta econòmica i mediàtica. Aquell pacte de conveniència, articulat per barrar el pas a la llista més votada d’Ernest Maragall (ERC), va deixar clar que la líder dels Comuns prioritza la cadira per sobre dels seus propis principis ideològics.

Ara, mentre assegura que rebutja les ofertes que li arriben «de tant en tant», l’exalcaldessa deixa la porta formalment oberta a una nova etapa institucional. Una pirueta política que confirma que el fred de l’hivern fora dels pressupostos públics comença a fer efecte en l’antiga activista.

Et pot interessar  La poltrona és eterna

 

 

Publicitat

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí