Diumenge, 19 de setembre de 2021 - Edició 1151
La República

L’estratègia de Banc Sabadell per no atendre en català: “Em pot parlar en castellà perquè l’entengui?”

El portaveu d’ERC a Sabadell ha denunciat que Banc Sabadell li ha trucat i ha intentat atendre’l en castellà en comptes de català, malgrat que ha expressat la seva voluntat de parlar en llengua catalana

Redacció
Redacció 19/08/2021

Portaveu d’Esquerra Republicana de Sabadell Gabriel Fernàndez ha denunciat una situació que l’ha molestat. Avui ha rebut una trucada del Banc Sabadell que li ha demanat que parlés en castellà per respondre la trucada. És a dir, que de manera implícita, no volia atendre en català a Fernàndez.

Aquesta situació podria esdevenir una vulneració del dret del ciutadà a ser atès en català. Fernàndez, però, els ha respost amb serenitat que “han trucat a un client que viu a Sabadell i per tant, ja em trucarà algú que parli català”. D’aquesta manera, no ha renunciat al seu dret lingüístic a ser atès en llengua catalana.

El portaveu ERC a Sabadell ha explicat en una piulada la situació, per donar-ho a conèixer. Cal recordar que per normativa tots els negocis de Catalunya tenen l’obligació d’oferir l’atenció en català i que s’explicita que encara que se subcontractés el servei, seguiria essent obligatori oferir atenció en català. Per tant, que amb l’estratègia de trucar demanant que es respongui en castellà, s’estaria incomplint amb aquest dret.

Plataforma per la Llengua ja li ha demanat que posi en coneixement del servei queixes aquesta situació per assegurar que pot ser atès en català a Catalunya i, en definitiva, que les empreses compleixen la llei.