Edició 2400

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de febrer del 2025
Edició 2400

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 19 de febrer del 2025

L’estratègia de Banc Sabadell per no atendre en català: “Em pot parlar en castellà perquè l’entengui?”

|

- Publicitat -

Portaveu d’Esquerra Republicana de Sabadell Gabriel Fernàndez ha denunciat una situació que l’ha molestat. Avui ha rebut una trucada del Banc Sabadell que li ha demanat que parlés en castellà per respondre la trucada. És a dir, que de manera implícita, no volia atendre en català a Fernàndez.

Publicitat

Aquesta situació podria esdevenir una vulneració del dret del ciutadà a ser atès en català. Fernàndez, però, els ha respost amb serenitat que “han trucat a un client que viu a Sabadell i per tant, ja em trucarà algú que parli català”. D’aquesta manera, no ha renunciat al seu dret lingüístic a ser atès en llengua catalana.

El portaveu ERC a Sabadell ha explicat en una piulada la situació, per donar-ho a conèixer. Cal recordar que per normativa tots els negocis de Catalunya tenen l’obligació d’oferir l’atenció en català i que s’explicita que encara que se subcontractés el servei, seguiria essent obligatori oferir atenció en català. Per tant, que amb l’estratègia de trucar demanant que es respongui en castellà, s’estaria incomplint amb aquest dret.

Plataforma per la Llengua ja li ha demanat que posi en coneixement del servei queixes aquesta situació per assegurar que pot ser atès en català a Catalunya i, en definitiva, que les empreses compleixen la llei.

Et pot interessar  Augmenten en quasi un 15% les normes discriminatòries contra el català aprovades per l'Estat espanyol el 2024
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí