Dilluns, 27 de març de 2023 - Edició 1705
La República

La Policia Nacional redueix activistes de Femen quan irrompen en un acte de la Falange a Madrid

Desenes de persones es manifestaven per la unitat d’Espanya i contra l’exhumació del dictador Franco

Agències 24/11/2019
Activista de Femen en un acte de La Falange

Sis activistes de Femen han irromput aquest diumenge 24 de novembre en un acte de la Falange a la plaça d’Oriente de Madrid. Les joves, que portaven el tors al descobert, han irromput al crit de ‘Al feixisme, ni honor ni glòria’, consigna que portaven pintada a la part davantera del tors. A l’esquena s’hi podia llegir ‘Stop 20N’, en referència als actes de celebració de l’aniversari de la mort de Francisco Franco, el 20 de novembre.

Després de la seva irrupció en l’acte, han estat reduïdes per la Policia Nacional, que les ha escorcollat i retingut durant més de 10 minuts. Al voltant, mentre estaven retingudes, diverses persones els han adreçat insults. Tot seguit, els agents han conduït les activistes a un furgó policial.

En l’acte que s’ha celebrat aquest diumenge desenes de persones es manifestaven per la unitat d’Espanya i per protestar contra l’exhumació del dictador Franco. Els manifestants portaven banderes preconstitucionals i falangistes i corejaven càntics a favor de Franco i de José Antonio Primo de Rivera.