Diumenge, 9 de maig de 2021 - Edició 1018
La República

ESCÀNDOL | L’Ajuntament amaga un informe que desestima el tramvia per la Diagonal

La CGT assenyala l’estudi on s’hi diu que el bus elèctric cobreix àmpliament la demanda i desaconsella el tramvia. Recordem que una consulta popular va desestimar el projecte

Redacció
Redacció 17/04/2021
Pla general d'un bus i un tramvia prop de l'estació de Tram de Francesc Macià de Barcelona el dia 20 d'agost de 2019 (Horitzontal)

Colau que ho volia consultar tot, s’oblida de la consulta feta en el seu dia a proposta de Jordi Portabella d’ERC

La Confederació General de Treballadors (CGT) es pregunta per les raons que té l’actual Ajuntament de Barcelona per afavorir el tramvia per la Diagonal si el bus elèctric faria la mateixa funció i denuncia que el consistori va impedir la posada en marxa de la línia D30, que havia de cobrir tota la Diagonal, des de zona Universitària fins Roc Boronat. El sindicat recorda que el ple municipal va aprovar-ne una prova pilot, el febrer de 2018 a proposta de l’aleshores cap de l’oposició, Xavier Trias, però l’alcaldessa Ada Colau s’hi va negar. Un projecte que genera un capitalisme salvatge de repartiment de dividends.

L’informe diu que no es justifica una inversió de 175 milions per al tramvia que, a més, afectarà el trànsit i augmentarà la congestió provocant l’efecte invers, un balanç mediambiental negatiu.

CGT acusa el govern de Colau d’evitar canviar els busos que fan la Diagonal per vehicles elèctrics perquè faria palesa la inutilitat del tramvia i que ho fa pressionada pel looby d’empreses que gestionen el tramvia a Barcelona. La secció sindical de CGT de bus a TMB opina que no es pot destinar diners públics perquè accionistes privats, que l’any passat va repartir 18 milions d’euros en beneficis tot i la pandèmia, facin negoci amb la implantació d’una infraestructura que té una alternativa millor, igualment d’eficaç i molt més barata.