Dimecres, 21 d'octubre de 2020 - Edició 818
La República

El web del Grec restableix la venda d’entrades després del col·lapse inicial

Dijous es va sobresaturar el sistema per una demanda de set vegades més que l’habitual

Avatar
Agències 13/06/2020
Cartell del Grec 2020

El web del Festival Grec ha restablert la venda d’entrades aquest divendres al vespre. L’allau de compradors registrat el primer dia en què s’han posat a la venda ha provocat el col·lapse del sistema, i això ha fet que “només en alguns moments determinats” es pogués formalitzar la compra virtual. Per evitar una nova caiguda general, s’han aturat els servidors i s’han fet millores, separant la part de ‘taquilla’ de la de consulta d’espectacles, per tal d’alleugerir els dos canals. Quant a les incidències registrades per alguns usuaris que no han rebut els comprovant de la compra, un cop analitzat els motius, rebran en els propers dies una comunicació del festival per tal d’aclarir la situació i resoldre el problema.

El Grec ha explicat que la demanda de compra en el primer dia de venda ha estat 7 vegades superior a la de l’any passat. Això ha provocat el col·lapse del web, que només ha funcionat correctament en “moments determinats”. Finalment, el festival ha decidit “tancar els servidors” i no reobrir el servei per tal d’evitar una nova caiguda general. Davant la dificultat de comprar-les en línia, diverses persones s’han desplaçat fins al Palau de la Virreina per adquirir-les presencialment, una circumstància que ha provocat algunes cues.

En aquest sentit, s’ha fet millores i s’ha separat la part de ‘taquilla’ de la de consulta d’espectacles, per tal d’alleugerir els dos canals. A més, a partir que es restableixi el servei apareixerà informació perquè el comprador tingui constància quan està “en espera” per excés de peticions. “Aquest filtre garantirà l’estabilitat el sistema que s’activa en el moment en que es clica sobre un espectacle i, per tant, s’inicia el procés de compra”, exposen.

El col·lapse del web registrat avui s’ha produït, afegeixen des del festival, “malgrat el reforç inicial i la millora que ja s’havia fet en el servidor aquest any per tal de fer front a l’habitual allau de demandes que se sol experimentar el primer dia que les entrades surten a la venda”.

Relacionats