Dijous, 17 d'Octubre de 2019 - Edició 448
La República

El sector del llibre de text català desmenteix l’unionisme: nega ”pressions” de la Generalitat per condicionar els continguts

L’espanyolisme ha usat contra l’escola catalana afirmacions de la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya

Avatar
Agències 06/09/2019
El president de la comissió de llibre de text del Gremi d'Editors de Catalunya, Antoni Garrido, fullejant un llibre de llatí

El sector del llibre de text català nega que ni el Departament d’Educació ni cap autoritat administrativa els hagi pressionat mai per condicionar els llibres de text i que s’han cenyit sempre al contingut del currículum oficial. El president de la comissió de llibre de text del Gremi d’Editors de Catalunya, Antoni Garrido, ha contradit així, les afirmacions de la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya (que l’unionisme ha usat per carregar contra l’escola catalana) al voltant, sobretot, dels llibres d’història. Garrido però ha reconegut que la diversitat curricular dels diferents territoris de l’Estat els perjudica perquè han de fer ”moltes versions” d’un mateix contingut i es veuen obligats a traslladar-ne ”el cost” en el preu del llibre. Per això, i de cara a una eventual reforma de la llei educativa, el sector demana el màxim consens.

Garrido ha demanat deixar de banda qüestions que ha qualificat ”d’anècdotes” i ha recalcat que els editors es mantenen ”fidels” al currículum oficial, tant al que depèn de l’Estat com el de cada territori. El president de la sectorial del llibre de text reconeix que amb matèries com la física, la química o les ciències, la variació és més reduïda, però que en història o geografia s’han de fer fins a setze edicions diferents que generen ”un cost molt important” en producció, però també en impressió i distribució. Malgrat tot, Garrido creu que els darrers anys, amb les novetats tecnològiques, han aconseguit reduir aquest increment de cost.

Per aquest motiu, el sector demana que, si hi ha una futura reforma educativa després de la formació d’un nou govern espanyol, es treballi amb el màxim consens per donar continuïtat en el temps als canvis, que tinguin temps per fer els materials ”adequadament i amb qualitat”, al mateix temps que la comunitat educativa pugui ”assumir” el nou paradigma legal.

Relacionats