Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

Almirall perd 42,8 milions d’euros durant el primer semestre

La farmacèutica atribueix aquests resultats al deteriorament de 100 MEUR d’alguns dels seus actius

Avatar
Agències 26/07/2021
Imatge de la seu corporativa de laboratoris Almirall a la ciutat de Barcelona

La farmacèutica catalana Almirall ha registrat unes pèrdues de 42,8 milions d’euros pel deteriorament de 100 milions en alguns dels seus actius, com el Seysara (69 MEUR), la cartera ‘legacy’ als Estats Units (22 MEUR) i el pagament per l’opció de compra de Bioniz que finalment no es va dur a terme (12 MEUR), segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Les pèrdues durant els primers sis mesos contrasten amb els 42,2 milions d’euros beneficis del mateix període del 2020. Les vendes ‘core’ van arribar als 415,5 milions d’euros, un 8% interanual més, i l’Ebitda 125,6 milions d’euros, un 40,4% més. En aquest sentit, la companyia situa l’Ebitda en una forquilla d’entre 195 i 215 MEUR fins a final d’any.

La farmacèutica catalana, especialitzada en la investigació i comercialització de medicaments dermatològics, atribueix les pèrdues del primer semestre al deterioraments d’alguns dels seus actius, com el Seysara, un tractament derivat de la tetraciclina contra l’acné i que s’ha vist molt perjudicat per la pandèmia. El producte va ser adquirit el 2018 abans del seu llançament als Estats Units. Almirall ha revisat l’objectiu de vendes fins als 50-75 milions d’euros.

 

D’altra banda, el producte Ilumetri per al tractament de la psoriasis va mantenir un sòlid creixement durant el segon trimestre, amb un creixement interanual de vendes netes de més del doble, fins als 20 milions d’euros entre abril i juny.

 

Pel que fa Kilsyri, llençat als Estats Units al febrer del 2021 per tractar la queratosis actínica de la carca i cuir cabellut, continua progressant satisfactòriament, segons Almirall, que també ha indicat que ja té l’aprovació de a Comissió Europea.

 

El conseller delegat de la companyia, Gianfranco Nazzi, ha subratllat el “sòlid rendiment” en el negoci de dermatologia a Europa. “La solidesa dels resultats obtinguts confirma que stem progressant com s’esperava, amb un ‘pipeline innovador enfocat a desplegar tot el potencial a mig termini a través d’importants catalitzadors durant aquest any i al 2022”, ha afegit. De cara al segon tram de l’any, ha anunciat que Almirall treballa en “importants llançaments” i que continua buscant acord de llicència per reforçar els negocis principals de l’empresa.