Aquesta pregunta d’Albiach, també pot ser fàcilment replicada a l’executiu espanyol, ja que Albiach ha questionat l’ampliació de l’aeroport, però en canvi no ha comentat que la proposta que ha fet l’executiu espanyol, suposadament, comptava amb l’aprovació de la formació lila. És a dir, que el Govern no té perquè explicar un posicionament que podria arribar a debilitar-lo, quan els seus adversaris polítics han trencat unilateralment el tracte, precisament, per evitar haver d’afrontar les pugnes internes que suposava per l’executiu espanyol.
En altres paraules, si Albiach volia que Aragonès donés la seva opinió sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat, hauria d’haver fet ella primer aquest acte de sinceritat política, i sobretot, hauria d’haver-ho comunicat abans que l’ampliació de l’aeroport fos paper mullat. Per tant, pretén que les altres formacions es desgastin per inversions abandonades per partits que han pres aquesta decisió justament per no desgastar-se.
Albiach ha celebrat el ‘no’ a l’ampliació perquè és “una victòria de la vida i la salut” i ha recordat que amb el projecte hi hauria hagut “més de 20 milions de persones més a l’any a Catalunya”. “És paradoxal demanar als catalans reciclar cada dia i en canvi des del Govern estar empenyent per a tenir obres i infraestructures més pròpies del segle passat que del XXI”, ha afegit.
En aquest sentit, ha reclamat a la Generalitat que a partir d’ara negociï per a infraestructures “sostenibles”, com per exemple en Rodalies. Cal recordar-li també a Albiach, que si realment vol aquestes inversions, en comptes de pressionar a la Generalitat, que ja porta anys exigint-ho, provi de sumar-se amb l’executiu català i fer força a Madrid per aconseguir-ho, ja que cal recordar que Podemos està al Gobierno.
La líder dels comuns al Parlament també ha assegurat que el seu espai polític ha tingut “un paper important” en la decisió, però ha remarcat que el mèrit ha estat de la ciutadania organitzada i dels posicionaments contra el projecte.