Edició 2274

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 16 de octubre del 2024
Edició 2274

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 16 de octubre del 2024

Adif investiga les causes de l’incendi a l’estació de l’R3 de Manlleu

El director general de manteniment i conservació d'Adif nega rotundament que sigui un problema de la infraestructura o de manca d'inversió

|

- Publicitat -

L’incendi que va tenir lloc a l’estació de tren de Manlleu (Osona) i que va afectar una catenària, la qual va trencar-se i caure sobre el sostre d’un comboi amb passatgers dins, causant un gran ensurt als usuaris de la línia R3 de Rodalies, serà investigat per Adif, que és la responsable de les línies. El director general de manteniment i conservació d’Adif, Ángel Contreras, ha descartat que aquest incident fos causat per falta de manteniment o d’inversió, però així i tot, assegura que està investigant les causes de l’incendi.

Publicitat

La incidència va provocar la suspensió de la circulació dels trens, tot i que l’endemà va poder-se resoldre i recuperar la normalitat al servei, en una de les línies més precàries de la xarxa ferroviària catalana.

L’R3 és una de les poques on encara hi ha via única, l’estat de la qual en alguns trams és lamentable, i incidents com aquest són freqüents, tal com denuncia Marc Janeras, portaveu de la plataforma “Que no ens fotin el tren” a TV3. “Fa uns anys que són molt freqüent els problemes de catenària en aquesta línia, i per falta de tensió s’ha afegit alguna subestació per alimentar-ho. Hi havia moltes incidències de catenària que potser han anat a menys. Aquí això és molt més aparatós, a l’estació i amb les portes obertes. Tenim una percepció de por” va explicar a la televisió pública catalana.

Malgrat això, el director general de manteniment i conservació d’Adif nega rotundament que sigui un problema de la infraestructura o de manca d’inversió, tot i que admet que l’incendi podria haver estat causat per una “sobretensió” elèctrica, fet que aleshores sí que respondria a un problema en la infraestructura, i no pas en el tren. Així i tot, Contreras va defensar a ‘Els Matins’ de TV3 que el problema no era “de la vida útil de la catenària”, ja que “es veu clarament que hi ha un incendi previ sobre el tren”, el qual va fer que “caiguessin els fils de contacte i el sustentador”.

Et pot interessar  Joan Castor Gonell es compromet a treballar per millorar el servei d'Avant i recuperar l'Euromed a l'Ebre

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha titllat les imatges de l’incendi d'”esfereïdores”, tot lamentant que, tanmateix, “no ens sorprenen”. Davant situacions com aquesta, que generen por i angoixa als usuaris, ja que queden en una situació de desprotecció, el cap de l’executiu català ha reclamat que Catalunya necessita “protegir els viatges amb un servei eficient, puntual i de qualitat”, que ha de venir acompanyat d'”inversions” i del traspàs efectiu de la titularitat del servei.


Les causes d’aquest incident, així com les causes de la incidència que afecta la línia R2 Sud, encara no estan clares, motiu pel qual Adif assegura que les estan investigant.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut