ACN Girona – ‘Warhol’ s’ha endut aquest dissabte a la nit el premi a millor llargmetratge en la 35a edició del Girona Film Festival. Dirigit per Adam Ethan Crow, el film també ha estat guardonat amb dos dels premis més destacats del certamen: el de millor director i el de millor guió. A més, ha aconseguit el premi a millor productor, per a Shelley Atkin; millor actor, per a Corey Johnson; millor actor de repartiment, per a Gethin Anthony i millor actor revelació, per a Kashif O’Connor. Per la seva banda, la gironina Gemma Ribas s’ha endut el guardó al millor curt en l’acte que ha arrencat a les vuit del vespre a l’Auditori Josep Viader de la Casa de Cultura de Girona.
La pel·lícula britànica ‘Warhol’, dirigida per Adam Ethan Crow, ha estat la més guardonada d’aquesta 35a edició del Girona Film Festival. ‘Warhol’ s’ha endut els premis a millor llargmetratge, director, guió, productor, actor, actor de repartiment i actor revelació. En aquesta categoria, el jurat ha decidit atorgar tres mencions especials per a ‘Las tr3s cares del espejo’, de Leví Star; ‘Scarlet Blue’, d’Aurelia Minguin; i ‘Whenever I’m alone with you’, de Guillaume Campanacci i Vesper Egon.
<strong>’The red means I Love you, premi al millor curtmetratge</strong>
En la categoria de curtmetratges, la jove gironina Gemma Ribas, amb només 19 anys s’ha emportat el guardó amb el seu curt ‘The red means I Love you’. Aquest projecte reflexiona sobre l’espontaneïtat i els límits. Ribas ha estat espectadora del festival des de petita i aquest any presentava el seu primer treball.
Pel que fa a millor documental, el premi se l’ha emportat ‘Visions in the Dark’, de Flavia Moraes. Es tracta d’una metàfora de la relació entre cavalls i entrenadors per demostrar que “la connexió amb la natura condueix a la ceguera contemporània”. En aquesta mateixa categoria, el jurat ha atorgat dos mencions especials als curts ‘From the dark’, d’Erika Sanz i ‘Eco’, de la gironina Meritxell A. Valls.
Pel que fa a la secció Infants i joves, un dels curts més ben valorats pels més de 10.500 alumnes que han fet de jurat ha sigut el francès ‘Apocalypse dog’, que explica la història d’en Bob i el seu gos Pasha. Junts descobreixen una nova ciutat desconeguda després de sobreviure al que sembla una apocalipsi.
El premi a la millor sèrie ha estat per a ‘Los aspirantes’, una producció espanyola de María Yolanda Boen Melián i Kevin Ramos Fernández. La millor vídeo-creació ha anat per a ‘If Death Wishes’, de Lucius Alken, mentre que el premi al millor videoclip se l’ha emportat ‘The Story of one sky’, una creació de Kazakhstan, dirigida per Alina Veripya.
En l’edició d’enguany, s’han presentat un total de 1.597 de llargmetratges, curtmetratges, documentals, dibuixos animats, webseries, videoclips i vídeo-creacions de prop d’un centenar de països diferents. D’aquestes, l’organització del Festival ha seleccionat fins a 455 projeccions que fins aquest diumenge es poden veure de forma totalment gratuïta a través d’una plataforma virtual des de la pàgina web del Festival.
<strong>Menció especial pels 455 projectes seleccionats</strong>
Com a novetat, el jurat, format per cineastes, músics, productors, compositors i representants de professions diverses, també ha decidit entregar una menció especial del Festival als 455 projectes seleccionats “per la seva capacitat creativa i d’innovació”, així com pel potent missatge i contingut dels seus treballs.
La 35a edició del Girona Film Festival conclou així una edició en què la plataforma digital ha estat una de les grans protagonistes, així com les desenes de sessions presencials que s’han dut a terme en diferents espais del barri vell de Girona. El festival s’ha convertit un any més en un espai de trobada per a cineastes per debatre sobre el present i el futur del sector.


