Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

USTEC, CGT i aFFaC exigeixen més inversió i una “aposta de país” per una educació pública “de qualitat”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Els sindicats USTEC·STEs IAC i CGT i les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) exigeixen al Departament d’Educació més inversió i una “aposta de país” per una educació pública “de qualitat”. En un comunicat, demanen una reunió multilateral “al més aviat possible” per fixar un pla de treball. Entre les mesures que reclamen hi ha assolir una inversió del 6% del PIB als pròxims pressupostos destinats a enfortir l’educació pública, millora de les condicions laborals i salarials, equiparar l’horari escolar de la concertada a l’horari de la pública o acabar amb el copagament del sistema educatiu per part de les famílies.

També reivindiquen desplegar el decret d’inclusiva, regular l’ús de totes les pantalles, combatre la segregació escolar, garantir la immersió lingüística al 100% en tots els centres, combatre l’abandonament escolar prematur i impulsar una comissió interdepartamental per combatre la pobresa infantil a Catalunya.

Publicitat

A banda, també reclamen un servei de menjador escolar “públic, gratuït i universal”, com a mínim, a totes les etapes educatives obligatòries i garantir una oferta educativa postobligatòria suficient a zones socioeconòmiques desfavorides.

Un altre dels punts parla de “democratitzar el sistema i els centres educatius”. Aquí hi inclouen demandes com ara revisar els efectes de la LEC i derogar el Decret de Plantilles i Decret de Direccions, que es queixen que han reduït o limitat els espais de participació en els centres. També en aquest context volen recuperar el poder “decisori” dels claustres i Consells Escolars de Centre.

En el comunicat, sindicats i famílies destaquen que fa anys que denuncien el deteriorament del sistema educatiu català, “fruit d’una greu manca d’inversió cronificada i d’una manca d’estratègia consensuada amb la comunitat educativa”. Tot i les múltiples queixes i advertències, lamenten, “no ha estat fins que s’han fet públics els resultats del darrer informe PISA, que el Departament d’Educació, empès per la pressió mediàtica i social, ha decidit reaccionar”.

Tanmateix, es queixen que la proposta del Departament d’Educació s’ha fet “d’esquena a la comunitat educativa”. En aquest sentit, critiquen que s’hagi “vetat” la participació de les principals organitzacions representatives de famílies i professionals de l’educació en el grup d’experts creat per impulsar mesures de millora educativa a curt i mitjà termini.

Per tot plegat, denuncien que el Departament s’ha acabat convertint en la continuïtat d’una conselleria que “menysprea i ignora el coneixement, l’experiència i la trajectòria d’aquesta comunitat”. Finalment, coincidint amb el procés de matriculació per al curs vinent, creuen que és necessari “fer polítiques que prestigiïn l’educació pública i la posin al centre”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió