Dimarts, 28 de setembre de 2021 - Edició 1160
La República

Societat Civil Catalana envia una carta a tots els centres i els convida a deixar “d’excloure” el castellà a les aules

ACN Barcelona.-Societat Civil Catalana i l’Associació Catalunya per Espanya han enviat una carta a totes les comunitats educatives dels centres escolars del país per reclamar que a partir d’aquest curs […]

Avatar
Agències 07/09/2021

ACN Barcelona.-Societat Civil Catalana i l’Associació Catalunya per Espanya han enviat una carta a totes les comunitats educatives dels centres escolars del país per reclamar que a partir d’aquest curs escolar 2021-2022 sigui aplicada la normativa constitucional “que anul·la l’exclusió de l’espanyol dels centres educatius”. Les entitats recomanen que les direccions, consells escolars, federacions d’associacions de famílies “donin instruccions” a la resta de comunitat perquè facin efectiva la doctrina fixada pel Tribunal Suprem. Han recordat que les darreres sentències obliguen la Generalitat a l’aplicació automàtica d’un mínim del 25% de matèries no lingüístiques en castellà sense que els pares o tutors hagin de sol·licitar-ho.

“Totes les sentències han estat favorables a la utilització del bilingüisme vehicular que, d’altra banda, sempre hauria d’haver existit, ja que no podem obligar a l’alumnat hispanoparlant a utilitzar, des de l’Etapa Infantil, únicament el català, de la mateixa manera que no es pot obligar a un alumne catalanoparlant a utilitzar exclusivament i de forma obligada el castellà o espanyol”, han destacat a la missiva.Societat Civil Catalana i l’Associació Catalunya per Espanya han apuntat que, segons avalen “tots els estudis sociològics”, “la immensa majoria de catalans aposten per un sistema educatiu bilingüe o trilingüe, que es correspon amb la nostra realitat social, amb les bones praxis de convivència lingüística, amb el sentit comú i amb les necessitats del món laboral”.La carta, redactada en castellà i català, es complementa amb un annex històric de les sentències sobre l’ús obligatori del castellà a les aules. “Hem arribat a una situació límit i contrària al sentit comú, que afecta l’educació de les futures generacions. S’estan prioritzat posicionaments ideològics, molts cops sectaris i restrictius, en lloc de la formació en llibertat que tenen dret i mereixen els nostres nens i joves”, han subratllat.