L’Eurocambra demana que Putin “reti comptes” per ser el “responsable” de “l’assassinat” de Navalni

|

- Publicitat -

ACN Brussel·les – L’Eurocambra acusa el president rus, Vladímir Putin, de ser el el “responsable penal i polític” de “l’assassinat” de l’opositor Aleksei Navalni. En una resolució aprovada per 506 vots a favor, nou en contra i 32 abstencions, els eurodiputats demanen que el president rus “reti comptes” per la mort de l’opositor, que consideren que és “una prova més de la repressió creixent i sistemàtica” a Rússia. El text demana una investigació “independent i transparent” per aclarir la mort de Navalni i “garantir la rendició de comptes” perquè es “faci justícia”.

“El sistema polític rus està controlat”, apunta la resolució, per un “règim autoritari consolidat” en el qual hi ha “corrupció” i “eleccions manipulades” per “aparentar democràcia” amb “tot el poder concentrat en les mans de Putin”.

Publicitat

Els eurodiputats també donen suport a la vídua, Iúlia Navàlnaia, per la seva “determinació per continuar” la lluita del seu marit i demanen als estats membre “seguir mostrant la seva solidaritat i suport actiu a la societat civil independent i a l’oposició democràtica del país”.

D’altra banda, la resolució remarca que la millor resposta davant les accions del Kremlin és seguir donant suport a Ucraïna per fer front a la invasió russa i demana als 27 “intensificar els esforços per trobar maneres d’alliberar els presoners i víctimes de la repressió, especialment a aquells que estan malalts o són presos polítics”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió