ACN Barcelona – L’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) i l’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) han signat un protocol de col·laboració per als pròxims quatre anys. En concret, l’acord estableix un “compromís d’intercanvi d’informació” entre els dos organismes, atès que han constatat que “sovint hi ha relació entre frau, corrupció i competència”. El nou acord també especifica la col·laboració dels dos ens en el desenvolupament i ús d’eines i solucions informàtiques i el compromís a prestar-se suport material mutu, inclòs en la realització d’actuacions d’inspecció. Per últim, l’ACCO i l’OAC cooperaran en el foment d’activitats en àmbits en què tinguin sinèrgies i faran un seguiment de l’Estratègia catalana de millora de la compra pública.
Arran del protocol, es constituirà una comissió mixta de control, formada per dues persones de cada ens. L’acord no implica cap compensació econòmica per cap de les parts, segons han detallat en un comunicat.
Pel que fa al compromís d’intercanvi d’informació, els dos organismes han indicat que si l’OAC detecta comportaments il·lícits en matèria de competència per part d’operadors de mercat, ho comunicarà a l’ACCO. Així mateix, si l’ACCO es troba amb pràctiques fraudulentes o corruptes, ho transmetrà a l’OAC.


