Edició 2322

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 03 de desembre del 2024
Edició 2322

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 03 de desembre del 2024

L’Aferrada posa en evidència les desigualtats entre territoris de parla catalana en l’ecosistema digital

|

- Publicitat -

ACN Palma – La segona edició de L’Aferrada ha evidenciat la disparitat de realitats que viuen els creadors de contingut en català segons el territori. Mentre a Catalunya s’ha consolidat un “ecosistema” amb la col·laboració de creadors, empreses i institucions, al País Valencià, les Illes Balears o Andorra, els comunicadors troben més dificultats per professionalitzar la seva activitat. La trobada, celebrada aquest cap de setmana a Palma (Illes Balears), es consolida com un referent en el sector digital i ha servit per fer xarxa i teixir aliances entre els diversos actors. “Aquest any he crescut molt a les xarxes gràcies a les connexions que vaig fer a L’Aferrada passada”, ha afirmat l’andorrana Clàudia Cunill en declaracions a l’ACN.

Segons ha afirmat la directora de L’Aferrada, Laia Carrera, en l’àmbit digital no hi ha “fronteres” i, per això, la voluntat de la trobada és que el sector es conegui i col·labori per “impulsar noves accions conjuntament”. Reconeix que a Catalunya la indústria digital està més professionalitzada que a d’altres territoris, però creu que la “tendència” és cap a la “millora absoluta”.

Publicitat

Durant la primera jornada de L’Aferrada s’ha celebrat una taula rodona per conèixer “en primera persona” les experiències de creadors de contingut de tot el territori de parla catalana. Un dels participants ha estat Fran Tudela (@cabrafotuda), dels pocs creadors valencians que es pot guanyar la vida amb el seu contingut a xarxes. Tudela ha explicat que al País Valencià encara falta una xarxa consolidada de creadors: “Visc més d’ajuntaments que d’empreses. Cal fer molta pedagogia a les marques perquè entenguin que la nostra audiència també és de valor”.

A Andorra, la situació és encara més complicada, segons Clàudia Cunill (@itsclaubunny), qui diu ser “l’única” creadora que fa contingut en català a totes les plataformes, i demana més suport de les institucions andorranes.

La catalana Cèlia Espanya, una de les influenciadores amb més projecció dels últims mesos, ha remarcat que la clau per triomfar a les xarxes és “ser autèntic”: “El que et diferencia és el que et dona valor. Seguiré creant contingut encara que no em paguin”. Espanya també ha subratllat que s’ha vist etiquetada com a defensora del català pel fet de crear en aquesta llengua: “Jo només faig el que m’agrada i, casualment, ho faig en català”.

<strong>“Crear tendències pròpies”</strong>

Més enllà de la reivindicació del bon estat de salut del sector, la jornada també ha servit per posar sobre la taula quines millores calen per a portar la creació a un nivell més alt. En aquest sentit, Cabra Fotuda aposta per crear tendències pròpies: “No pot ser que només catalanitzem contingut d’Espanya o dels Estats Units. Hem de crear tendències genuïnes, perquè el nostre públic ho espera”. En la mateixa línia, Cunill creu que les grans marques i corporacions col·laboren “sempre amb els mateixos”

Joan Moñino (@parlars_mallorquins), de les Illes Balears, utilitza el seu perfil a les xarxes socials per divulgar la riquesa de la lingüística mallorquina i explicar les diferències dialectals del territori. Encara que no es dedica professionalment a les xarxes, reconeix que el seu contingut ha captivat públics més enllà de Mallorca: “Fer contingut en català aquí és relativament nou, perquè la norma era fer-ho en castellà. És important veure que no estem sols. Quan arribes i coneixes gent d’altres llocs, t’adones que el teu públic no és només mallorquí, sinó de tots els Països Catalans”.

<strong>Ponències i ‘stand up’</strong>

Al llarg del matí, L’Aferrada també ha rebut les ponències dels principals experts del sector, que han posat l’èmfasi en els “beneficis” que pot aportar la intel·ligència artificial a la creació de continguts.

D’altra banda, la jornada de demà diumenge serà un dia més lúdic perquè els creadors puguin mostrar el seu talent, amb un espai ‘d’stand up’ dinamitzat per La Bardissa i un estudi per gravar pòdcasts i videopòdcasts amb suport tècnic.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió